Промяната остави България без пътища. Това се казва в декларация Българска браншова камара "Пътища".

От организацията заявяват, че повече от една година провеждат срещи, водят преговори, представят анализи и организират протестни действия, за да защитят труда на работещите в сектора и да осигурят на гражданите безопасни условия на пътуване по пътната мрежа на страната.

"Направихме десетки компромиси и отстъпки, за да покажем своята отговорност към държавата и да върнем поддържането на пътната инфраструктура към необходимите нива и работещите в бранша към нормално съществуване", изтъкват от камарата.

Петков отказал одит на пътищата - било политически неприемливо

Петков отказал одит на пътищата - било политически неприемливо

Това твърди Богдан Милчев от Института за пътна безопасност

Те отправят и редица обвинения срещу управлението на "Промяната":

  • Пълна липса на реални действия и тотална неспособност за държавническо поведение
  • Прехвърляне на отговорността от Министерски съвет към Народното Събрание, с цел бягство от конституционно вменени задължения и размиване на отговорността за състоянието на строителния бранш
  • Безотговорни прийоми и стратегии, целящи провеждане на политически кампании
  • Откровено лъжливи обещания за разплащане на законно извършени ремонти и индексация на цените в строителството
  • Доклади, написани от некомпетентни междуведомствени работни групи, съставени в основната си част от неверни твърдения, опровергани междувременно от други държавни институции.
  • Неприкрито говорене за желанието да бъдат фалирани и унищожени фирмите от пътния сектор, които са изграждани с години и са ключови елементи от икономическия живот в страната
  • Неразплащането и нежеланието да се поема отговорност доведе до спиране на работата на всички инфраструктурни обекти. Престъпно е поведението в 21 век българската държава да не съумява да завърши основните си пътни артерии, заради некомпетентни "политици" и зелени рекетьори. Цената на това безхаберие е жестока, защото се измерва в загубени човешки животи.

"Последният епизод от сагата с българските пътища беше едноличното решение на Председателя на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление към Народното Събрание за отмяна на заседанието, което трябваше да се проведе на 21 юли 2022 г. и което трябваше да се произнесе за окончателното разплащане на вече извършени дейности и да приеме измененията в Закона за обществените поръчки, които да позволят индексация на цените в строителството, с цел да се завършат започнати стотици обекти, включително финансирани с европейски средства и да се предпази България от санкции и загуба на милиарди левове, така необходими за инвестиции в инфраструктурата на страната. С това чашата преля!", подчертават от Българска браншова камара "Пътища".

Пътищарите искат с нова комисия да си осигурят плащанията

Пътищарите искат с нова комисия да си осигурят плащанията

Опасяват се казусът да не увисне заради неработещ парламент

От организацията са категорични, че няма повече да наблюдават "как некомпетентни и безскрупулни лъжци рушат инфраструктурата на държавата и застрашават живота и здравето на хората и икономическото развитие на държавата".

Затова на 26 юли 2022 г. камарата ще проведе пресконференция, на която ще покаже която хронологично и с имена хората, които счита за виновни за сегашното състояние на строителния сектор в страната, и ще запознае обществото с последиците, които очаква да настъпят от действията и бездействията на същите тези хора.

От 27 юли 2022 г. започват безсрочни стачни действия на пътищарите в цялата страна. От браншовата организация посочват, че стачката ще продължи докато в България се намерят държавници, които да предприемат необходимото за нормализиране на отрасъла. Подробности ще бъдат представени на пресконференцията утре.

"Обръщаме се за подкрепа към Камарата на Строителите в България и синдикалните организации в строителството:

Приятели, това не е борба за парите на осем души, както манипулативно и невярно твърди един доказан нарушител на Конституцията! Това е битка за оцеляването на един цял икономически сектор и на стотиците хиляди работещи в него", изтъкват от Българска браншова камара "Пътища".