Държавата в лицето на новото ръководство начело на МРРБ е готова да поднови плащанията, спрени в последните 7 месеца, по големите инфраструктурни проекти - лотовете 1, 2 и 3 на АМ "Хемус", както и пътя "Видин-Ботевград".

Това се разбра след среща между новия служебен регионален министър Иван Шишков и пътностроителния бранш.

"Постигнахме разбирателство за по-големите обекти, по които, разбрах днес, не е плащано в последните 7 месеца, да направим всичко възможно в рамките на нормалното там, където има извършено строителство, защото "Хемус" 1, 2 и 3 се строят, да бъде направено всичко възможно да бъде платено така, че да не се забави строителството на големите инфраструктурни проекти", изрази добра воля министърът.

Освен това - има постигнато разбирателство за изготвяне на стратегия за индексация на цените по договорите заради инфлационните процеси през последните месеци в резултат на приетите от последното Народно събрание изменения в Закона за обществените поръчки.

Държавата няма да остане без пътно поддържане, увери Иван Шишков

Държавата няма да остане без пътно поддържане, увери Иван Шишков

Новият регионален министър ще търси правилното решение на проблема с пътните фирми

"До утре или вдруги ден те ще дадат техните предложение и по най-бързия начин, в рамките на около 10 дни, трябва ние и Министерството на финансите да можем да финализираме тази индексация. Това не касае само строителния бранш, това касае и общини, касае изключително голям периметър от дейности в държавата. По тази точка не е имало никакъв спор", посочи шефът на МРРБ.

Служебният кабинет също така ще изготви предложения за законови промени, които да попречат в бъдеще на спорове кой ремонт е текущ и кой - основен, заради което се създаде и целия казус с парите за пътища на първо място.

Зимно почистване по всяка вероятност ще има. В следващите 10 дни ще бъдат обявени търгове за пътна поддръжка през зимата, съобщи още Шишков.

Пътищарите спират протести, чакат разговори със служебния кабинет

Пътищарите спират протести, чакат разговори със служебния кабинет

Обвиняват Кирил Петков, Асен Василев, Андрей Цеков и Настимир Ананиев

От своя страна пък пътищарите смятат, че могат да бъдат изплатени 200 от прословутите 720 милиона по договори за текущ ремонт и поддръжка. Тези пари им дължи държавата като втори транш след решението на Народното събрание от април, когато бяха платени 50% от дължимите към пътния сектор средства, като бе заложено срокът на анексите за удължаване на договорите да е до 30 септември, когато няма да има работещ парламент, т.е. няма как да се работи законно по пътни ремонти след тази дата, докато следващ парламент не реши друго.

"От тези 720 милиона - 520 милиона са безспорни, че няма как да бъдат платени, за съжаление. 200 милиона, смятаме ние, не попадат в обхвата на решението на Народното събрание и биха могли да бъдат разплатени чрез преструктуриране на текущия бюджет на АПИ. Много е възможно те да са и повече", каза председателят на Българска браншова камара (БКК) "Пътища" Стефан Чайков.

БКК "Пътища" са се ангажирали и да направят разчети кои плащания могат да бъдат направени и кои не, като справка за това ще бъде пратена в МРРБ до четвъртък.