Правителството на днешното заседание е одобрило включването на възможност за издаване на държавни гаранции в проекта на Закон за държавния бюджет на Република България за 2024 г. в подкрепа на ключови и стратегически проекти за енергийната и транспортната система на страната - става въпрос за ремонта на ПАВЕЦ "Чаира", изграждането на нов ядрен реактор в АЕЦ "Козлодуй", а също така и по проект за закупуване на нови вагони за жп линиите.
За проект "Модернизация и рехабилитация на ПАВЕЦ "Чаира" е одобрена възможността за издаването на държавна гаранция в размер до 80 млн. лв., като с проекта се цели модернизирането и връщането в разполагаемост на всички хидроагрегати на ПАВЕЦ "Чаира" за стабилност на електроенергийната система.
Одобрена е възможността за издаването на държавна гаранция в размер до 75 млн. лв. за увеличаване на възможностите на ПАВЕЦ "Чаира" с увеличаване на обема на долния изравнител на ПАВЕЦ "Чаира" с изграждането на язовир "Яденица" и реверсивен напорен тунел за връзка с яз. "Чаира". С проекта централата ще премине от дневен към седмичен режим на изравняване на водните обеми и възможност за работа в пълна генераторна мощност в продължения на 20 часа.
Правителството е одобрило и опцията за издаване на държавна гаранция за проект "Изграждане на нова ядрена мощност от най-ново поколение на площадката на АЕЦ "Козлодуй" (7 блок). Тя е в размер до левовата равностойност на 1 500 417 089 евро. Проектирането, лицензирането, изграждането и въвеждането в експлоатация на нова ядрена мощност от най-ново поколение (генерация III или III+) с леководен реактор и вода под налягане (PWR), с инсталирана електрическа мощност 1200 MW, на площадката на АЕЦ "Козлодуй" ("7 блок") ще се реализира от учредената за тази цел проектна компания "АЕЦ Козлодуй - Нови мощности" ЕАД.
За изпълнението на проект "Придобиване на подвижен железопътен състав" е одобрена възможността за издаване на държавна гаранция в държавния бюджет в размер до левовата равностойност на 300 млн. евро. С придобиването на нов подвижен железопътен състав ще се избегне недостигът за обслужване на графика за движение на влаковете, ще се повиши коефициентът на техническа надеждност на подвижния състав, ще се сведат до минимум закъсненията на влаковете поради повреда и липса на подвижен състав и ще се съкрати времето на пътуване на влаковете.
Одобрените проекти, за чието финансиране се предвижда възможност за издаване на държавни гаранции през 2024 г., са съгласувани със Съвета за развитие при Министерския съвет, се посочва в решението на правителството.
projekt
на 19.11.2023 в 15:34:40 #2Абе преди струваше 6-7 милиарда евро и беше неизгодни и непрозрачно защото щеше да се строи от Русия. Сега ако е вярно че струва 27 милиарда.... Но се строи от САЩ е супер сделка. Така е. строиш за 7 милиарда и това означава зависимост. строиш за 27 милиарда и това е независимост.... А и да не забравяме че последните години САЩ и Франция не са строили. Да не забравяме че по думи на ЕС водещ разработчик в момента е Русия. накрая ще се окаже че Русия ще го построи за 8-10 милиарда, ама като мине през САЩ за да го одобрят и цената ще стане 27 милиарда.... комисионна Баце
projekt
на 16.11.2023 в 20:54:47 #1Питайте Бойко. По негово време ги ремонтираха