Депутатите приеха на второ гласуване Законопроект за изменение и допълнение на Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България. Вносител е Министерски съвет.
Преди обаче окончателно да се гласува законопроектът, Йордан Иванов от ПП-ДБ поиска прегласуване и проверка на кворума, на който се регистрираха 120 народни представители - един единствен глас не стигна, за да продължи работата на законодателния орган.
Председателят на Народното събрание Наталия Киселова даде 15 минути почивка, като след това кворум имаше от 122 регистрирани депутати. След това бяха поискани още две проверки на кворума, но въпреки това законопроектът бе приет окончателно на второ гласуване.
По време на дебатите Стела Николова заяви, че ПП-ДБ няма да подкрепят предложените промени с аргумент, че се урежда частен случай със законопроекта.
Това, което се случва е притеснително, защото отваряйки тази врата в законодателството, може да се получи "разпарчетосана морска администрация", посочи Николова в изказването си.
"Дава се възможност да се нахранят едни котараци, на парче и в полза на някого", предупреди народният представител и призова да не се правят законопроекти за частни случай.
Андрей Рунчев обяви, че парламентарната група на ГЕРБ-СДС ще подкрепи законопроекта. Той смята, че предложенията в законопроекта са добри и промените в законодателството касаят нещо съвсем практично.
Със законопроекта се предлага нова редакция, съгласно която заявителят в производството по разглеждане, приемане и одобряване на проект на генерален план за пристанище за обществен транспорт няма да бъде задължен да прилага към заявлението си документи, удостоверяващи изпълнението на процедури по Закона за опазване на околната среда и по Закона за биологичното разнообразие.
Вместо това ще бъде необходимо и достатъчно да посочи само номера, датата на издаване и органа, издал съответния индивидуален административен акт.
Задължение за служебното събиране на посочените в заявлението актове ще има Изпълнителна агенция "Морска администрация".
С други промени в законопроекта се урежда специфичен случай на изменение на генералните планове на пристанищата за обществен транспорт, а целта е да се уреди на законово ниво производството по вписване на търговец в Регистъра на пристанищните оператори у нас, което понастоящем е уредено в наредба.