Министерство на електронното управление иска да покаже чрез проекта "Синя карта" човешкото лице на администрацията и че административните услуги могат да бъдат лесни, достъпни, евтини и бързи. Трябва да се направи работата на администрацията на всички нива - държавна и местна много по-лесна и предвидима, за да може всички държавни служители да имат повече време за работа по същество, а не да се чудят как да пренесат един документ от една дирекция в друга. Това заяви министърът на електронното управление Александър Йоловски на брифинг в ръководеното от него ведомство, на което представи повече подробности относно проекта "Синя карта".
Той обясни, че чрез проекта "Синя карта" се показва новата роля на Министерство на електронното управление за дигитална трансформация на българската публична администрация. Нашата мисия е да подпомогнем дигиталното трансформиране на самите административни органи. Много са тежки процесите вътре в администрацията, изтъкна министърът.
Йоловски посочи, че трябва да се ограничи и съвсем скоро да се премахне хартията във вътрешно-административните работни процеси. Това е така нареченото желано електронно управление, добави министърът. Трябва да се мисли и за премахване на така нареченият син мокър печат, а следващата стъпка e премахването на удостоверенията, които гражданите предоставят от една администрация на друга в ролята си на куриер, открои Йоловски.
Той си поставя за цел да премахне паразитните услуги в администрацията. Това, което интересува хората са тези неща, които имат значение - раждане, брак, закупуване на МПС и др. Трябва да се електронизират всички хартиени регистри. Над 15 000 регистъра се водят на тетрадка или на друг формат и изключват възможността за машинна обработка. Всичко това е постижимо, защото знаем как и работим в тази посока. Няма как да стигнем там, където сме тръгнали, ако не знаем къде отиваме, подчерта министърът.
Той призова бизнеса и гражданите заедно да намерят пътя, който да направи работата на администрацията и административните услуги много по-добри.
dimitar-dimitrov-Lr8W7Yy2
на 14.07.2023 в 10:42:55 #1“ административните услуги могат да бъдат лесни, достъпни, евтини и бързи” То и днес става. Човек влиза и бута 50 лв на служителя. Бързо и евтино …