Най-много пари в предизборната кампания за 42-то Народно събрание са изхарчили ДПС. Това показват публикуваните отчети на партиите и коалициите в Сметната палата. Партията оглавявана от Лютви Местан е похарчила на изборите около 4 млн. лв.

За разлика от тях формацията на „хиподилеца" Светльо Витков - Глас Народен, е разходвала едва 3 хил. лв., при събрани 14 хил. дарения, които са отишли за реклама в електронни медии.

Около 2.2 млн. от разходите, направени от ДПС, отиват в неясните пера "други материали" и "други разходи за външни услуги". За медийна дейност партията е изхарчила около 859 хил. лв.

Произходът на средствата на ДПС идва от членски внос и държавна субсидия.

След ДПС най-големи разходи са направили мандатоносителите от Коалиция за България - малко над 3 млн. лв. 2.9 млн. лв. са дадени от Българската социалистическа партия, като не е показано откъде е източникът им, а около 150 хил. лв. са дарения.
Близо 1.8 млн. лв. Коалиция за България е дала за кампанията си в медиите, а около 280 хил. лв. са за организиране на масови прояви.

Коалицията ДСБ - БДФ изненадващо е третата партия с най-голям разход за кампанията си. Хората на бившия вече лидер на тъмносините Иван Костов и техният коалиционен партньор Български демократичен форум са изхарчили 2.1 млн. лв., като разходите им за медийни услуги са над 1.6 млн. лв. Разходите за плакати са за около 170 хил. лв.
Почти всички разходи са финансирани със собствени средства на коалицията, а близо 200 хил. лв. са даренията.

На четвърто място по разходи е ГЕРБ, като те са направили разходи за кампанията си в размер на 1.96 млн. лв., половината от тях са изразходвани за медийно присъствие, а близо 400 хил. лв. са похарчени за организирането на масови мероприятия.
Около 230 хил. са стрували плакатите на партията, оглавявана от Бойко Борисов.
Всички разходи са за сметка на субсидията на партията.

Атака също е финансирала разходите си само с предоставената й от държавата субсидия. Оглавяваната от Волен Сидеров партия е направила разходи за 584 хил. лв., като по-голямата част от тях са за плакати и около 160 хил. лв. - за медийно отразяване.

Движение „България на гражданите" е похарчило 1 млн. за своята предизборна кампания, като 860 хил. лв. са били заделени за медийно присъствие. Меглена Кунева е финансирала участието си на изборите с банков заем в размер на 876 хил. лв. и дарения от близо 250 хил. лв.

Партията, оглавявана от собственика на ТВ Скат Валери Симеонов - Национален фронт за спасение на България, се е вместила в 190 хил. лв. за предизборната си кампания, като е събрала дарения за над 250 хил. лв.
Голяма част от тези дарения са от физически лица - 217 хил. лв.