За смяна на ръководството на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" и министрите Орешарски, Гагаузов и Мутафчиев заради корупционния скандал, предизвикал спирането на средствата от ЕС по програма "Транспорт" настояват от ДСБ.

Това заяви на пресконференция лидерът на Демократи за силна България Иван Костов.

По думите му, фонд "Републиканска пътна инфраструктура" е превърнат в мащабна схема за корупция, който от години източва парите на българските и европейските данъкоплатци.

Обявените търгове и конкурси се печелят от приближени фирми с предложени най-ниски цени, а след това с анекси към договорите им се заплащат двойни суми:

Бяха изнесени данни, че турската фирма "Догуш Еко", изградила отсечката Карнобат-Бургас от автомагистрала "Тракия" при спечелен търг за 45 844 000 евро, в крайна сметка е получила 82 200 000 евро.

По същия начин българската фирма "Джойнтвенчър Рануей" печели търга за отсечката Оризово-Стара Загора за 48 263 000 евро, а до момента е получила над 80 млн. евро.

Иван Костов посочи, че има много подобни примери. Той подчерта, че при разпределянето на 1,4 млрд. лв. излишък от бюджета за 2007 г. най-голямата част от средствата е предоставена именно за заплащане на допълнителни суми по такива договори.

Припомняме, преди дни от ДСБ поискаха оставките на Пламен Орешарски, Асен Гагаузов и Петър Мутофчиев заради блокирането на страната при обилните снеговалежи.

От ДСБ са категорични, че ще внесат вот на недоверие към правителството, ако и този път тримата министри не бъдат сменени.

Още утре от партията ще инициират преговори между парламентарните опозиционни партии по проблема.

Депутатът Иван Иванов подчерта, че България е с най-лошата пътна инфраструктура сред 27-те членки на Европейския съюз и спирането на средствата по програма "Транспорт" е огромен проблем за страната.

Според него бързата реакция на Европейската комисия до голяма степен е предизвикана от поведението на управляващите и конкретно на министър Гагаузов. По повод на корупционния скандал министърът заяви пред БНР , че във фонд "Републиканска пътна инфраструктура" няма конфликт на интереси.

Според Евгени Чачев, член на националното ръководство на ДСБ, България губи доверието на ЕС заради корупционните практики.

Според ръководството на ДСБ, след спирането на средствата по програмите "Транспорт" и "Земелделие", е възможно да последва спиране на средства и по други програми.

Иван Костов напомни, че до момента България не е получила нито едно евро от кохезионните фондове.