ДСБ поиска оставката на министъра на транспорта Ивайло Московски заради корупционния скандал в агенция "Автомобилна администрация" (бившата ДАИ).

Това обяви по време на брифинг в централата на партията ген. Атанас Атанасов.
Той бе категоричен, че шефът на агенцията "Автомобилна администрация" се назначава от министъра на транспорта в съгласие с министър-председателя и би следвало министър Ивайло Московски да подаде оставка.

Припомняме, миналата седмица Московски бе на разпит в националното следствие по повод арестите в ДАИ.

Заместник-председателят на ДСБ ген. Атанасов коментира, че всички факти и обстоятелства около това разследване говорят, че твърде отдавна е имало информация, стигнала до ръководството на министерството и до самия министър за корупционните схеми в агенцията. "Никой не е взел отношение", каза той.

Ген. Атанасов заяви, че още от началото на 2015 при назначаването на Цветелин Цветанов за шеф на ДАИ е било заявено публично от Националното сдружение на превозвачите в България, че това е най-неподходящият човек за тази позиция.

Атанасов коментира, че в един момент се е стигнало до ситуация, в която: "Въпросният господин Цветанов стана "политическо сираче". Той посочи, че след като са го изключили от ГЕРБ, никой не е поел отговорност. "При това положение би следвало този, който си е сложил подписа за неговото назначаване, да поеме отговорност като подаде оставка", заяви той.

Ген. Атанасов коментира още, че на практика съществували две корупционни схеми във въпросната агенция - едната била контролирана от ГЕРБ, а другата - от ДПС. По думите му се оказва, че на практика реализацията е била само срещу корупционната схема на ГЕРБ.

Той постави въпроса какво се случва с корупционната схема, контролирана от ДПС. "Може би хората от ДПС "натопиха" тези от ГЕРБ и решиха, че въпросът е приключил", предполага ген. Атанасов.

От ДСБ ще изпратят всички получени сигнали, заявиха на брифинга.

Лидерът на ДСБ Радан Кънев коментира от своя страна, че разполага с анализ на издаваните разрешения за управление на превозваческите фирми за областите Благоевград, Хасково и Видин, които, по думите му, са изключително чувствителни.

"Разполагаме с данни за висок корупционен потенциал при издаването на тези разрешения, както и за факта, че разрешения за управление на транспортни фирми се издават единствено на членове на две партии - на ГЕРБ и на ДПС."

По думите му това разкрива ясна схема за придобиване на пряко партийно влияние, както върху структурите на държавната администрация, така и върху ключови частни бизнеси. "Това е моделът за партийно овладяване на бизнеса". Кънев бе категоричен, че едно и също нещо се случва в ДАИ, в Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), в агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и в структурите за управление на горите.

Това, което държавата трябва да прави сега, е не да реагира кризисно, а да се разследва как се назначават изключително само партийни членове във всички структури и как те се използват за овладяване на частния бизнес в името на партийните интереси.

Радан Кънев коментира и възможността да бъдат подкрепени промените, предложени в Закона за МВР от вътрешния министър Румяна Бъчварова с думите: "Ние сме категорични застъпници на това да има реформа в МВР".

Той посочи, че са необходими последващи гаранции за корекции между първо и второ четене на законопроекта и тогава този въпрос може да бъде обсъден. Каза, че ДСБ ще имат среща с ръководството на ГЕРБ по въпроси, по които техните вътрешно-партийни неуредици не позволяват реформите да се движат напред.