"Много не ме бива по политическите коментари. Като цяло сме се събрали за цял мандат, който трябва да бъде свършен със същото темпо, с което се работи сега". Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Грозда Караджов на брифинг в Русе, цитиран от БТА.

Повод за коментара му стана предложението за ротацията на шефа на НС като част от споделената отговорност за съвместно управление и позицията на лидера на ДПС-Ново начало Делян Пеевски, че ще подкрепя правителството.

По думите му досега той чул призиви за реорганизация на работата на правителството и обясни, че идеята била "екипът да стане по-стабилен, по-работещ и с по-добри резултати, защото досега някак си се мъчим, мъчим, но хората вече искат да видят и резултати", подчерта Караджов.

Асен Василев за управляващите: Казаха ще преформатират всичко, накрая се оказа, че нещо ще въртят
Обновена

Асен Василев за управляващите: Казаха ще преформатират всичко, накрая се оказа, че нещо ще въртят

Според лидера на ПП най-важната работа днес в НС е в здравната комисия

Той коментира и темата с корупцията в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА, бившата ДАИ), която стана особено актуална след случая с поискания подкуп от шофьори, превозващи техника за концерта на Роби Уилямс в София. Транспортният министър отбеляза, че до момента 10 служители са освободени след устни и писмени сигнали за корупция от фирми. Той поощри подаването на сигнали, когато служители искат "такса спокойствие" или извършват изнудване под каквато и да е друга форма.

Всички писмени сигнали, в които дори и абстрактно се говори за корупция, са пратени на главния прокурор, посочи Караджов и уточни, че фирми подават сигнали, че служители на агенцията са им поискали "такса спокойствие", рекетират ги за едно или за друго нещо, или ги тормозят. От фирмите обаче казвали: "Аз не смея да си сложа подписа, защото днес ти си министър, утре няма да си ти, а те ще дойдат и ще ме направят луд."

10-те уволнени служители са освободени по различни членове на Кодекса на труда, така че да не може да ги върне съдът.

"Гнилите ябълки трябва да се махат от кошницата. Най-сериозно лекарство е това, че контролът на пътя ще стане от един орган и там ще могат да се съсредоточат и цялото наблюдение на обществото и на вас като медии за това има или няма корупция", изтъкна Гроздан Караджов.

Гроздан Караджов: Подцених корупцията в ДАИ

Гроздан Караджов: Подцених корупцията в ДАИ

Трябва да променим законите си възможно най-бързо

Той също призна, че заплащането в "Автомобилна администрация" е много ниско, а по думите му ситуацията е подобна и в други агенции към транспортното министерство.

"Сега не е времето, в което мога да обещая вдигане на заплатите. Извън това не мисля, че се готви каквато и да е стачка в "Автомобилна администрация". Смятам, че това са фалшиви новини. По-скоро желанието уж да се възбуди стачка е на група от хора, които бяха засегнати от антикорупционните мерки, които въведох", коментира Караджов.

Той заяви, че хора с меко казано спорна репутация, които са били гонени от агенцията по същия повод, в момента се чудят по какъв начин да запазят мястото си. "Тая работа няма да я бъде. Винаги е така, когато бръкнете в кошера на търтеите, които се облажват от общия мед, те започват полека-полека да се чуят как да ви ужилят", подчерта транспортният министър.

За новите правила за подобряване на пътната безопасност в Европейския съюз той посочи, че всички промени ще бъдат въведени у нас в необходимия срок.

"Част от тези правила ние отдавна сме ги въвели. Например, Годишният технически преглед. По отношение на годините на един автомобил, както и неговия километраж, тъй като знаете, че там се правят определени манипулации, също имаме определен напредък. От тази гледна точка има държави, които това никога не са го имали, никога не са го прилагали", каза още Караджов.

Гроздан Караджов: Подцених корупцията в ДАИ

Гроздан Караджов: Подцених корупцията в ДАИ

Трябва да променим законите си възможно най-бързо

Той посочи също, че към момента България се въздържа по отношение на даването на право на 17-годишните да имат право на шофьорска книжка. "Като държава с най-висок травматизъм и най-много загинали на пътищата, където според статистиката младите шофьори имат много сериозен дял, за нас е още по-рисковано да намаляваме тази възраст на 17 години. За това не сме против, ако мога така да се изразя, но сме въздържали се", обясни Гроздан Караджов.

Той допълни, въвеждането на тази промяна у нас може би ще стане най-късно и се отложи колкото е възможно.

Транспортният министър посочи, че има известна готовност за издаване на електронни шофьорски книжки в България, като има разработка на Министерството на електронното управление (МЕУ) с тази цел.

ЕП прие нови правила за шофьорите - какви са промените

ЕП прие нови правила за шофьорите - какви са промените

Целта е нулева смъртност до 2050 година