ЕС рискува COVID-19 да се превърне в европейския Чернобил, обяви евродепутатът Ангел Джамбазки в Брюксел, съобщиха от пресофиса на Джамбазки.

Той обяви, че групата на Европейските консерватори и реформисти няма да подкрепят предложението за Резолюция на Европейския парламент закординирани действия на ЕС за борба с пандемията от COVID-19 и последствията от нея. Джамбазки беше в залата по време на дебатите и гласуванията на специалните мерки за справяне с пандемията COVID-19 и нейните икономически последици

"Европейската комисия закъсня и нейното закъснение е причина да се наложи националните държави да вземат мерки и да затварят своите граници", каза Джамбазки. Той се мотивира, че в декларацията за справяне с коронавируса се споменават Полша, Унгария, за бежанци, а не конкретни мерки. "Уважаеми, ако не се вземат смислени мерки, рискувате този вирус да се превърне в Чернобил за Европейския съюз", заяви Джамбазки. 

Наши евродепутати настояват пакет "Мобилност" да не се разглежда в условията на криза

Наши евродепутати настояват пакет "Мобилност" да не се разглежда в условията на криза

За да влезе окончателно в сила той трябва да бъде гласува в транспортна комисия в ЕП

Той защити българските шофьори, които работят в Европа в ситуацията на пандемия от коронавирус и атакува председателя на Съвета на Европейския съюз Шарл Мишел за приемането на пакета "Мобилност"..

"Попитах почитаемия г-н Мишел, скъпия Шарл, не го ли e срам, че председателстваният от него съвет взема точно днес решение за приемане на пакета "Мобилност".

Той изтъкна приноса на източноевропейските шофьори, които в кризата помагат да има редовни хранителни и медицински доставки, които спасяват от паника и глад населението в Централна и Западна Европа. "Защото доставят медицинското оборудване, без което стотици, да не казвам хиляди ваши сънародници със сигурност биха загубили живота си. Със сигурност. Доставят продуктите в магазините, за да са добре заредени и да няма паника сред населението", каза българският евродепутат.

"Ако не знаете, почитаеми колеги, в момента стотици хиляди източни шофьори - включително български, полски, румънски, чешки, спасяват животите на хората в Белгия, във Франция, в Германия, в Нидерландия. Сега те са добре дошли, сега не ги гоните, сега няма пакет "Мобилност", сега работят по 12 часа, спят в кабините, не ги прибирате в България, а искате, като свършат работа, като спасят човешките животи, да оставите 200 000 души без работа. Това, господа и дами, уважаеми и почитаеми, е лицемерие! И е доста налудничаво", заяви Джамбазки.

Той вече изпрати и официално писмо до Шарл Мишел по темата.

"В момента, в който гласувахте съсипването на българския транспортен бизнес, български камиони доставят с жандармерийски конвои спринцовки, лекарства, маски, дезинфектанти, вентилатори между Белгия и Франция", каза евродепутатът.

Той обясни, че може да назове конкретна българска фирма, която превозва спринцовки от Белгия до Франция и обратно. Фирма, чиито шофьори рискуват живота си, доставяйки лекарства в силно заразни болници със стотици болни французи и белгийци. В момента по шосетата на Западна Европа 99% от камионите са с полски, румънски, български, балтийски номера, изтъкна Джамбазки.

Той призова председателя на Съвета на Европейския съюз Шарл Мишел да спре, на който и да е паркинг за камиони в Белгия. "Например на първия вход от магистралата за Брюксел, идвайки от Антверпен, до Вилворде и Мехелен и вижте номерата на влекачите, които спасяват вас и сънародниците ви от глад и смърт", даде пример Джамбазки.

Според него сега, когато има нужда от български камиони, няма мерки по пакета "Мобилност".

Припомняме, с приемането на пакет "Мобилност" се предвижда камионите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, на осем седмици, а самият водач - на три или четири, в зависимост от работния график. Нормалната седмична почивка е най-малко 45 часа и тя трябва да се прекарва извън кабината. Ако почивката се ползва извън дома, настаняването трябва да е за сметка на работодателя, гласят промените.

"Днес водачите може да карат повече от 9 часа, което го забранявате с пакета "Мобилност". Особено ако попаднат в конвоя, тогава време не се отчита и може да се окаже, че водачът е зад волана повече от 12 часа, но вие не само не спирате водачите, а и ги карате да продължат курса до доставката. Дневните, седмичните и всякакъв вид почивки сега се ползват само и единствено в кабината. Ако шофьор си позволи да спре на бензиностанция или паркинг, се оказва, че всичко е затворено, дори тоалетната. Защо сега трябва и може да спят по кабините, а утре не", пита Джамбазки.

Той сравнява условията на работа сега и след приемането на пакета "Мобилност". Сега шофьорите работят без почивка, а след това ще имат задължителна почивка извън кабината и в страната по произход.

"Карате ги да карат карантина в кабината и обратно на волана, защото днес Франция, Италия, Германия и Белгия се нуждаят от маски, предпазни облекла, респиратори, храни. Всичко това возим ние, от периферните страни, защото вашите водачи ги няма на пътя", заяви българският депутат от групата на Европейските консерватори и реформисти.