Министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов инспектира строежа на жп линията Елин Пелин - Септември. Той провери как се движат строителните дейности на лот 1 и по-конкретно изграждането на жп тунела в района на Вакарел.
Той поясни, че строежът напредва като са завършени близо 40%. По думите му това ще бъде най-дългият жп тунел в България и на Балканите, като тръбите са дължина по 7,5 км.
Караджов отбеляза, че прокопаването на тунела е започнало преди 3 години. Той подчерта, че проектът обаче не е отговарял на геологията. Проектиран е лек крепеж за тунел, който започва да не издържа. Започнали са укрепителни работи. Това дава ефект, но не пълен. Налага са трето проектирани, което се изпълнява в момента. То е много по-скъпо. Трябва да намерим юридически вариант за изпълнение на тежките крепежи, вероятно чрез нова обществена поръчка, поясни министърът.
Караджов заяви, че за три години този проблем не е бил решен. Той изтъкна, че почвата, предимно глина и пясъци, не може да бъде укрепена с лек крепеж.
Депутатът от БСП-Обединена левица Кирил Добрев също присъства на инспекцията. По думите му част от обектите са под непрестанен парламентарен контрол. Според него в последните 3 години не е свършена никаква работа, а институциите са бездействали. Той посочи, че сега е време някой да плати сметката.
Гроздан Караджов подчерта, че са достигнати лимитите за непредвидени работи. Проблемът е огромен. Заложено на карта е продължаването на този обект, добави той. Министърът заяви, че целта е през 2029 г. тунела да е пуснат.