Големият проблем в строителството и нередностите в целия пътен сектор е в начина на възлагане и контрол на строителството на пътищата. Това заяви пред БНР министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков.

По думите му във всеки от казусите прозира изключителна безотговорност в управлението на държавата в периода 2019- 2021 г. Според него трябва да има по-голям контрол, за да знае някой, че когато реши да си затвори очите, винаги може да носи отговорност.

Министърът посочи, че има огромното количество незаконни ремонти по пътищата у нас. За 31 от проверяваните пътища е имало готови за одобрение проекти, за да бъдат направени както трябва по закон, но това не се е случило, поясни той.

Шишков засегна и темата за обществените поръчки. Законодателството в момента дава възможността на възложителя да прави обществени поръчки с критерии, които включват не само най-ниската цена. Темата с инхауса доведе до един капан, в който попадна не само държавата, попаднаха и самите строители. Те в един момент започват да негодуват и да не искат да строят на старите цени, обаче са взели аванси, поясни министърът.

По отношение на инспекциите на северната скоростна тангента, и на АМ "Тракия", той заяви, че когато за седма-осма година от пускането в експлоатация на магистралите те са в такова лошо състояние и очевидно се нуждаят от основен ремонт, а не от текущ, е редно да се правят такива проверки.

Състоянието на нашите пътища е такова не защото не се поддържат, а защото сме ги строили и ремонтирали по този начин в годините назад, каза още Шишков.

Припомняме, че на 6 март бе арестуван собственикът на "Хидростой" Велико Желев. По неофициална информация разследването е за принуда и няма общо със строителната му дейност

Главният прокурор се заинтересува как се строят и ремонтират пътищата

Главният прокурор се заинтересува как се строят и ремонтират пътищата

Държавното обвинение обещава, ако установи нарушения, да предприеме действия по въпроса