Досега нито една проверка на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) не е установила строителство в нормите според първоначалния проект. Това заяви в отговор на въпрос на News.bg служебният регионален министър Иван Шишков, който във вторник направи проверка на качеството на строежа на Северната тангента в София при участъка на надлеза над шосето за Чепинци. Аналогична е ситуацията на тангентата, свързваща основни коридори като АМ "Струма" с АМ "Хемус" и АМ "Тракия".
"По проект дебелината на асфалта трябва да е само 20 сантиметра, а тук установихме дори едва 14. Тоест липсва 1/3, с една дума - част от пътя. За съжаление, навсякъде, където проверяваме, липсва част от пътя", заяви Шишков.
"Това е поредната магистрала, поредният скоростен път, който за 5-6 години експлоатация е за основен ремонт", констатира горестно министърът.
Какво следва - най-вероятно ще се наложи да се прави ремонт на Северната тангента, и то с парите на данъкоплатците, защото гаранционният срок е изтекъл. Първоначално ще се направи анализ на резултатите от днешното изследване, което ще отнеме около 2 седмици.
След това, категоричен е Шишков, всички подобни ремонти ще се възлагат по закона за обществените поръчки, ще се правят подробни проекти предварително, за да може всичко да е изрядно по закон, макар и да отнема повече време.
Ще бъде проверено и качеството на строеж на самото мостово съоръжение над пътя за Чепинци от Северната тангента. "Защото имаме съмнения, че всичко е наред. Гаранцията за мостовите съоръжения е малко по-дълга, така че ако установим нередности, поне да намерим възможност и начин сега и веднага да ремонтираме. А и ако има проблем с мостовото съоръжение, това прави пътя опасен", посочи Шишков.
А кой в крайна сметка е отговорен - всички по веригата - проектанти, строители, надзор. "Защото някъде някога се е разписал, че това, което държа в ръцете си, е 20 сантиметра, а то е 14".
По думите му пътищата в България не са опасни сами по себе си, но проблемът е, че заради некачествено строителство се разпадат след няколко години експлоатация. "Което означава, че всички ние трябва ударно да започнем да плащаме. Т.е. МРРБ и АПИ ударно да направи проекти за основни ремонти и всички ние да започнем ударно да плащаме."
Аналогични проблеми са били установени и при проверките на други участъци - като този на АМ "Хемус" от София до Яна, както и на АМ "Марица". "Проверките продължават и в рамките на месец ще направим такива на редица други първокласни и второкласни пътища", коментира на свой ред шефът на АПИ инж. Венцислав Ангелов.
"Част от основата на пътя на "Марица" е извън нормите, както и асфалтовите пластове. Същият резултат показват и пробите на "Хемус" до Яна. Там също не излизат основните пластове от асфалтовата настилка, както и подасфалтовите пластове. В порядъка на от 6 до 8 сантиметра (по-тънък асфалт)", даде подробности още той.
Що се касае до София и по-конкретно проверката на ул. "Граф Игнатиев" - там са установени нарушения, като вече проектът е "под мушката" на Европейската прокуратура, защото за него са усвоени евросредства.
Проверката на Северната тангента, при която освен ядки от асфалта бе изкопана и сериозна дупка, за да се проверки по-обстойно и основата, доведе до километрично задръстване в лентата в посока АМ "Хемус". АПИ уверяват обаче, че ще направят всичко възможно движението да бъде възстановено пълноценно още днес, като ще запълнят дупката със студен асфалт.
projekt
на 02.03.2023 в 18:14:13 #6ok_then ...... не си прав. говори се от години. Проверки също се правят, но толкова голяма дупка се прави за първи път По интересното е къде е прокуратурата и защо не се самосезира. Какво чака Гешев? И когато някой каже че прокуратурата не работи, той се обижда Това е поредния пример че не работи. В една така работа се разписва строители, архитекти, надзор.... Сега всички могат да се проверят как и защо са разписали. Но лошото е че "опозицията" е същата. Участъка който ремонтираха, подмениха, Чирпан-Стара Загора е строен по времето на Станишев. Проблемите бяха при ГЕРБ. Герб изчакат да мине гаранцията и дадаха май 280 милиона за ремонт. Тога прокуратурата пак не намери проблем. Съд, полиция, прокуратура е за затвора но....... Всички много работят. Само увеличение на заплати им е в устата. и това е европейско+българско финансиране
ok_then
на 28.02.2023 в 22:25:32 #5За пореден път проверката е на път в изтекла гаранция да не би случайно да се наложи да се ремонтира за без пари. Иначе се вайкат, че народът щял да плаща, все едно не могат да проверят и нещо без да чакат 5 години…
no-noi
на 28.02.2023 в 20:29:21 #4Явно са уцелили наи дебелото място в всички магистрали в българия
glider
на 28.02.2023 в 17:04:34 #3Абе паяк, ти да не си от "усвоилите"? То ако ББ-ко беше такова цвете нямаше за 10 години, главно под негово управление, България да намалее с едни 300 хиляди повече от естетсвеното за това време. Справка - статистиката. Както казваше баба ми - никой не бяга от хубаво. Аман от лизачи.
projekt
на 28.02.2023 в 16:40:39 #2Паяче, паяче Дотам я докарахме да благодарим на бащицата Бойко че все пак нещо е свършил. А и нали това му е работа бе. А и той го прави с моите и твоите пари. Това евро-гей-джендърите сте хора с промит мозък. Да се благодарен че си дал 100 лв на някой да свърши някаква работа, той да открадне 30 лв и да не свърши никаква работа и ти въпреки всичко да си му благодарен. Значи един път сме платили, той не е свършил нищо и сега пак трябва да платим за ремонт, но трябва да сме му благодарни. Не 80% сме дебили. 100% сме дебили, а най големите дебили и крадци са фенове на ГЕРБ
paqka
на 28.02.2023 в 15:18:26 #1Дрън дрън. А откакто РР и ПП взеха властта новите пътища са с 0 км дължина и 0 см асвалт. Защото такива няма. Няма и нови метростанции. Няма нови спортни зали. Едно голямо нямане. бБ може да е усвоил неправилно някой лев ама построи България а тия не строят нищо. Само усвояват