Възможностите и вариантите да се изграждат магистрали на концесия. Това се обсъжда в Министерство на регионалното развитие и благоустройството, където е създадена работна група с участието на строителния бранш. Предстои месец март да се направи и дискусионен форум.

Вече е проведена среща между министър Иван Шишков, ръководството на Камарата на строителите в България и на Българска браншова камара "Пътища".

Според Шишков единственият вариант да се построят всички магистрали е това да се случи на концесия, като ако се въведе процедурата ще има възможност да се строят два пъти повече пътища.

На последно заседание кабинетът Донев - 1 намери 776 млн. лв. за пътища

На последно заседание кабинетът Донев - 1 намери 776 млн. лв. за пътища

438 млн. лв. ще бъдат платени за текущи ремонти, възложени 2020 - 2021 г.

Министър Шишков заяви, че се прави възможното да се продължи строителството по големите инфраструктурни обекти.

Утре на заседание на Министерския съвет ще се вземе решение за отчуждаване на терени по автомагистрала "Европа". Това ще даде възможност за строителство и в последния участък от нея - между Сливница и Северната скоростна тангента на София, защото ако няма 50% напредък по него до края на годината, ще бъдат загубени средствата от европейското финансиране за довършването на аутобана.

Тази година ще започне строителство по магистралните участъци Русе - Бяла и обхода на Бяла. В напреднала фаза е процедурата за участъка Бяла - Велико Търново. Подготвя се и обществена поръчка за изготвяне на идеен проект за продължение на магистралата към ГКПП "Маказа". Такава предстои и за магистралата от Дупница до Северна Македония.

Придвижва се и процедурата по строителството на тунела под Петрохан. Автомагистрала "Черно море" също е на дневен ред, отчете министър Шишков.

Търси се решение и как да продължи максимално бързо изграждането на АМ "Хемус" по законов начин, увери още Шишков. И предложи 7 и 8 участък да бъдат разделени на 3 подучастъка, за да може проблемните участъци да бъдат заобиколени, докато се намери законов механизъм, а останалите да бъдат одобрени. До края на седмицата предстои издаване на заповед за одобряване на ПУП за участък 9.

Министърът отново призова представителите на строителния бранш да се търси механизъм за изменение на Закона за устройство на територията, така че незаконното строителство по важните инфраструктурни обекти да бъде обявено за търпимо и работата по тях да продължи. Другата седмица ще бъде излъчена работна група, която да обсъди каква точно промяна в тази посока да бъде записана в закона, след което подготвеният проект да бъде внесен в следващото Народно събрание.

Шишков обяви, че ще завърши процедурата по обявяване за незаконни на започнатите не по правилата строежи, но няма да прави наказателни постановления, защото според него фирмите нямат вина за създалата се ситуация.

Иван Шишков: Държавата не може да си затвори очите за незаконното строителство

Иван Шишков: Държавата не може да си затвори очите за незаконното строителство

Възложителите на строителството трябва да понесат отговорност

Обсъдена е и възможността да бъде създадена и друга работна група, която да разгледа промени в проекта на Закон за ВиК. Коментирана бе възможността "Български ВиК холдинг" ЕАД да може да финансира безвъзмездно изграждането на публични активи, а не под формата на заем, каквато е единствената законова възможност сега.

Министър Шишков съобщи, че са подписани всички споразумения за индексиране на изпълняваните сега с финансиране от Оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г." ВиК проекти, с изключение на 3 - за Варна, Бургас и Стара Загора.

Над половин милиард платила държавата за незаконни ремонти

Над половин милиард платила държавата за незаконни ремонти

Сред тях 5 и 6 лот на АМ "Хемус"