Кандидатите в отминалия вот за държавен глава водели кампанията си като за парламентарни избори, а не като за президентски. Те си вменявали правомощия, които президентската институция няма. Това заяви Виржиния Савова от Съвета за електронни медии (СЕМ), представяйки финалния Доклад на СЕМ за наблюдението върху радио- и телевизионни програми на доставчици на медийни услуги по време на предизборната кампания за президент и вицепрезидент.

Голяма част от кандидатите не са се възползвали от безплатните форми, сочи докладът на СЕМ. На преден план е партийното послание, за сметка на личностното.

Обвързването на изборите с евентуална оставка на правителството на Бойко Борисов създало усещане за неизбежност на предсрочни парламентарни избори. Вниманието било прехвърлено от личността на кандидата към управлението на ГЕРБ.

От СЕМ отчитат също, че този път медиите не са прегрешили, обявявайки по непозволен начин как се движат резултатите за кандидатите през деня.