Казусът "№ 15" в БСП всъщност бил организиран от Младежкото обединение на партията.

Това обясни PR-ът Нидал Алгафари, който бе част от предизборния екип на БСП за евровота.

Припомняме, преференциалното право на избирателите доведе то това, че № 15 в БСП листата измести водача й и лидер на БСП Сергей Станишев и сега младокът Момчил Неков заминава с евродепутатски мандат в Брюксел.

Всички отдадоха това неочаквано развитие на факта, че част от БСП електората, подведен от номера на партията в бюлетината - 15, са го отбелязали и на мястото за преференция, като по този начин изстреляха Неков на първото място в листата.

Според Алгафари обаче организацията била направена така, че да се гласува с 15/15, за да бъде игнорирана Достена Лаверн, като по този начин е пресечена и схемата за купени от Ковачки гласове за БСП.

Ясно е защо Достена Лаверн е в листата - защото има сделка между Ковачки и ръководството на БСП за гласовете на миньорите, коментира още Алгафари.

Друг PR експерт - Красен Кралев, обаче му опонира с факта, че „някои баби са си "посипали" главите с пепел, защото за по-сигурно, са оградили номер 15 и на двете места".

Това което трябва да коментираме не е защо се случи 15/15, а каква беше реакцията на лидерите на БСП? Защо човек, който те са сложили в листата си искат да се откаже? По каква логика, как избират кой е достоен, попита Кралев.

По думите му, тези избори са доказали с преференциалните си гласувания, че хората искат мажоритарен вот.

В същото време Кралев атакува остро част от социолозите, определяйки поведението им за най-голямата катастрофа на тези избори.

С изключение на "Екзакта" и "Алфа рисърч, останалите да си скъсат дипломите, призова той.

Въпросът е, защо все още националните медии продължават да ги канят, пита Кралев. Дайте му на Андрей Райчев да коментира предавания за голф, ако много го харесват програмните директори. Дайте му на Кольо Колев да коментира готварско предаване, на Тончев - ски предаване, на Асланов - нищо не му давайте. Тези социолози ясно показаха степента на корупция на тези избори, убеден е PR експертът.