Нямам представа. Това каза пред bTV министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по повод това каква роля изпълнява в "некоалицията" председателят на парламентарната група на ДПС Делян Пеевски.

"Като министър на транспорта се опитвам да се съсредоточа върху моите задачи, проблеми и приоритети, затова оставям общата политическа картина настрани. Когато бъда пряко засегнат, тогава ще си свърша работата по закон ще изпълня задълженията си".

По подобни теми трябва да се мисли, преди да се говори, допълни Гвоздейков. Интересен детайл - шефът на транспортното ведомство също така не бе категоричен дали ще остане на поста си след ротацията на кабинета в началото на март.

Земеделците и министър Вътев не успяха да се разберат

Земеделците и министър Вътев не успяха да се разберат

Утре земеделците излизат на протест

"Затова съм толкова обран и не влизам в детайли", обясни иносказателната си реторика той.

Гвоздейков коментира и друга наболяла в последните дни тема - протестите на агросектора и по-конкретно тези на зърнопроизводителите. Съзря обаче намеса от фактори извън самия сектор.

"Политическата картина в България е такава, че биха могли да бъдат направени много връзки. Но не бих искал да влизам в тази тема, защото обстановката е много сложна и е много тънък лед, както и може да доведе до много интерпретации. Политическата обстановка в България зависи и от геополитическата обстановка, знаете какво се случва около нас, в европейски, в световен мащаб. Така че темата е доста интересна, бих използвал "нажежена", намекна министърът, макар и уклончиво.

Държавата очевидно търси решение на проблема с исканията на земеделците, но в рамките на възможното, подчерта Гвоздеков. "Защото, очевидно, няма как да се случи нещо, което е извън рамките на възможното".

И посочи още - премиерът Николай Денков и кабинетът в цялост правили всичко възможно в полза на агросектора и на обществото като цяло, но избягна да влезе в подробности относно конкретно предприетите действия.

Първият ни медицински хеликоптер ще може да спасява и от планините

Първият ни медицински хеликоптер ще може да спасява и от планините

Хеликоптерът разполага с цялото медицинско оборудване от най-висок клас

Гвоздейков осъди и критиките относно първия дошъл у нас хеликоптер за спешна помощ. Апропо, критиките основно бяха, че въпросната машина не може да работи през вечерните часове и не разполага с лебедка за планинско спасяване.

"Как никой не видя, че България направи най-накрая стъпки за изграждане на тази важна система за спасяване на човешки животи. Как никой не видя, че ние започнахме вече с упорити и силни крачки да вървим към Европа и да изравняваме стандарта си с тях? Как никой не видя, че закупуваме 8 хеликоптера за спешна помощ? Как никой не видя, че този хеликоптер е оборудван с най-модерния, 4-канален автопилот, с който при най-лошото развитие на ситуацията, хеликоптерът с едно натискане на копчето може да кацне сам?", реторично-възмутено попита шефът на транспортното ведомство.

И добави - медицинските хеликоптери имали двигатели с 30% по-мощни от досега работещите в ЕС, което значи следното - България щяла да разполага с най-модерното такова оборудване.