Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) в изявление се противопостави срещу опитите на политически лидери и партии да използват институцията и нейните агенции за манипулация с цел политически дивиденти.
Нашата позиция е категорична и непоколебима - ние работим за гражданите на Република България, не за политическите интереси на партиите и техните лидери, се казва в изявлението.
Повод бе изказване на Кирил Петков от ПП-ДБ, публикувано в социалните мрежи.
Няма да позволим на никого, включително на г-н Кирил Петков, да се намесва в работата на министерството и да пречи на изпълнението на инфраструктурните проекти, които са от съществено значение за развитието на страната. Не приемаме намесата и лъжите на политическите фигури и ще се борим с всички средства срещу тези опити. Нека бъде ясно - МРРБ не е игрище за политически манипулации и ние няма да позволим на никого да използва институцията по този начин, се настоява още в изявлението.
Прави се и следното уточнение по повод среща на Петков на 16 август в Агенция "Пътна инфраструктура": Петков никога не е участвал в работата на министерството или ресорните му агенциите. Не е и участник в разработването на инфраструктурните проекти или други дейности на МРРБ, вкл. и изграждането или ремонтни дейности на пътища. Също така никога не е било търсено "експертното" му мнение по темата за реверсивното движение на пътя София-Перник, както и по други теми.
Днес проведох работна среща в Агенция "Пътна инфраструктура" с инж. Йордан Вълчев - председател на управителния съвет на АПИ. Обсъдихме напредъка по проекта: "Изграждане на система за автоматизирано реверсивно движение на републикански път I-1 "София-Владая-Перник" в участък от км 275+763 до км 282+460 и от км 285+500 до км 287+000", се казва в изявлението на Петков.
Ето какво ме увери инж. Вълчев: Обществената поръчка ще бъде обявена до края на септември. Избор на изпълнител се очаква до края на декември. Поръчката включва преработка на техническия проект и неговото изпълнение. Срок за изпълнение: 378 календарни дни (60 дни за техническия проект и 318 дни за строително-монтажните работи). Индикативна стойност: 16 000 000 лв. без ДДС, без възможност за надвишаване. Ако всичко върви по план, перничани и софиянци ще наблюдават изграждането през 2025 г., а в началото на 2026 г. системата ще бъде в експлоатация, улеснявайки всички пътуващи.
News.bg припомня:
Конституция на Република България
чл. 90, ал. 1: Народните представители имат право на въпроси и на питания до Министерския съвет или до отделни министри, които са длъжни да отговарят.
Правилник за организация на дейността на Народното събрание
чл. 141: Държавните и местните органи и техните администрации са длъжни да оказват съдействие на народния представител и да му предоставят при поискване сведения и документи във връзка с изпълнение на правомощията му. Народният представител има право на достъп до държавните и местните органи и организации.