Не отговарят на истината твърденията на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов, че държавата не разплаща дължимото по строителството на автомагистрала "Хемус" поради това, че няма "нито стотинка" в специалната сметка за изграждането на пътя.

Това каза в кулоарите на Народното събрание бившият регионален министър и по настоящем депутат от ГЕРБ Николай Нанков. Повод за думите му е изказването на Караджов пред журналисти след срещата му с транспортните фирми, че последното плащане е било направено на 20 декември, а оттогава трансферите са преустановени поради изчерпване на средствата по въпросната специална сметка.  Следва да отбележим, че и служебният регионален министър Виолета Комитова нееднократно е говорила за наличието на подобна сметка, в която има специално заделени за строителството на аутобана средства.

"Не е вярно това, което е казал. На първо място разплащат, разплащаха и то десетки милиони лева. И то по онези "порочни" инхаус договори. На второ място да пита своя колега - супер вицепремиера Асен Василев защо няма пари в тази специална сметка", пренасочи въпроса към финансовия вицепремиер Нанков.

И продължи: "Това беше първата му работа като служебен финансов министър тези пари от тази сметка да бъдат обрани, да изчезнат. Караджов да го пита кога ще бъдат възстановени." Над милиард оставили ГЕРБ в специалната сметка, уточни на въпрос на News.bg Нанков.

Съдът остави под домашен арест обвинения за пране на пари от АМ "Хемус"

Съдът остави под домашен арест обвинения за пране на пари от АМ "Хемус"

Искането за изменение на мярката в по-лека бе оставено без уважение

Депутатът от ГЕРБ подчерта още - регионалният министър подвеждал фирмите, доставящи техника и материали да работят, като държавата същевременно им начислява и ДДС, а в същото време МРРБ не им плаща и не знае кога ще им плати.

Ако ГЕРБ били все още управляващи, "Хемус" до Велико Търново щяла да бъде готова през 2023 година, уверен е той.

"Престъпно бездействие на МРРБ повече от година, тъй като си има линеен график, трябваше да бъдат издадени строителните разрешения за 4-и и 5-и участък още края на май миналата година, 6-и в края на миналата година, а за 7-и, 8-и и 9-и в началото на тази. Ни вест, ни кост. Скоро ще си говорим за нови цени, в пъти по-високи", мрачна прогноза направи Николай Нанков.