Можем да кажем като германците, че от днес Берлинската стена между България и Сърбия падна. Това заяви премиерът Бойко Борисов по време на официалното откриване на магистралата Димитровград (Цариброд) - Ниш, на което присъства по покана на сръбския президент Александър Вучич.
Събитието бе излъчвано на живо във Фейсбук профила на премиера Борисов.
"От днес Сърбия има пристанищата Бургас и Варна, а оттук до Истанбул няма светофар. За България новият участък от магистралата също е важен. С него страната ни може по-лесно да изнася своите стоки към Западна Европа.
"Честитя на гражданите новите почти 87 километра. Пристига и нашият български брат Бойко Борисов, а аз ще се обърна към него и на български", каза по-рано Вучич, цитиран от сръбската агенция Танюг.
Пътят от българската граница до Хърватия ще е около 4 часа, малко повече ще е до Унгария. В края на речта си сръбският президент проговори на български - "Благодаря ви, приятели, без вашата помощ това не можеше да стане".
Шеговито сръбският президент добави: Сега можем да преценим чии кебапчета са по-добри - българските или сръбските.
Премиерът Борисов влезе в тона на сръбския политик и похвали българския език на Вучич на сръбски: "Връло лепо".
Междувременно на стената на Борисов във Фейсбук публикуваха информация, че догодина по това време и участъкът от Драгоман до Сливница ще е готов. Според премиера по тези платна движението ще е със 120-130 км/ч.
Вчера Вучич обяви, че до 1 декември пътуването по източното разклонение на Коридор 10 ще бъде безплатно.
Борисов и Вучич получиха по бутилка специално вино от своите сръбски домакини.
По-късно от МС приложиха техническите данни за магистралата.
Участъкът, който президентът на Сърбия и българският министър-председател откриха днес, е с дължина 86,9 км като строителните дейности по изграждането му започват през 2011 г. Стойността на проекта възлиза на 476 млн. евро, а средствата са осигурени от Европейската инвестиционна банка, Европейската банка за възстановяване и развитие, както и от Световната банка.
Изграденото трасе включва 87 моста, 5 тунела (Банцарево, Сопот, Сарлах, склон Пражна и Протон с обща дължина 2,6 км) и 5 детелини. При строежа на участъка са използвани 290 000 кубични метра бетон, 37 000 тона арматура и около 780 000 тона асфалт. Тази магистрала ще свърже двата района - Ниш и Пирот, населени с около 450 000 души, и ще осигури по-лесна връзка на Източна Сърбия с най-близкото летище "Константин Велики" в Ниш.
С пускането в експлоатация на трасето от българската граница до Ниш или на т.нар. "източно разклонение" се завършва изграждането на целия участък на транспортния коридор № 10 през територията на Сърбия.
loko-pd
на 13.11.2019 в 15:52:34 #6Боко видя как изглежда една магистрала.Стената падна когато сърбите ни разрешиха да минаваме само с лична карта.От наша страна как е.Прави се нещо ама не върви.
chafeto
на 10.11.2019 в 14:20:20 #5То всичко това е много хубаво. Ама това си е участъка на сърбите, а Боко (гледах репотаж по новините) се държа така, все едно че ние откриваме участък от международния коридор. Даже ще си помислиш, че той сам е свършил почти всичко . А ние съсвсем скоро започнахме. Иначе много добре, спор няма.
58eng
на 10.11.2019 в 00:02:08 #4Френде,мислиш,че Гаф е q99? Простотията е същата...
friend
на 09.11.2019 в 22:59:58 #3Гаф, Оказа се че никой не може да прави планове за присъствие в обсега на на руските ПВОта. ------------------ Не знам какво те радва това, че има насочени ракети против България. Само един мелез-предател може да се радва, когато ниговите роднини и приятели са застрашени от вражески ракети.
friend
на 09.11.2019 в 19:34:48 #2Участъкът, който президентът на Сърбия и българският министър-председател откриха днес, е с дължина 86,9 км като строителните дейности по изграждането му започват през 2011 г. Стойността на проекта възлиза на 476 млн. евро, а средствата са осигурени от Европейската инвестиционна банка, Европейската банка за възстановяване и развитие, както и от Световната банка. Изграденото трасе включва 87 моста, 5 тунела (Банцарево, Сопот, Сарлах, склон Пражна и Протон с обща дължина 2,6 км) и 5 детелини. ------------------------------------------ В Сърбия са направени 87 моста + 5 тунела и 5 детелини. Цената на линеен км е 5,47 млн Евро и то през планините, където преди това не е имало път!!!! А сега да видим сметките у нас Разширение на съществуващ път с 2 моста и 3 пешеходни надлеза(тип пасарелка) - - 6 км - 24 млн лв или по 12 милиона Евро/км. Ха наздраве!!!
halo
на 09.11.2019 в 18:10:46 #1bg_doktor - че, имам въпрос: "Шизофренията позната ли ти е като медицински термин?"