Опитът на ГЕРБ беше да замаже проблема под формата, че се работи, коментира от своя страна Калоян Паргов и по отношение лошите условия за шофьорите в столичния градски транспорт. Те бяха обсъдени вчера на транспортна комисия в Народното събрание.

По думите му 1,5 млрд. лева могат да бъдат намерени от Столична община за увеличение на заплатите в сектора. Условията на труд, свръзка и наличието на материално-битови условия, желанието на отделни служители да си вземат отпуск, но не по свое желание, а когато им бъде разрешено, както и недостигът на шофьори са основните проблеми, които Паргов изтъкна. Недостигът на водачи е причината за извънредния труд.

"Спаси София" настоява за оставки на шефовете на Столичния автотранспорт

"Спаси София" настоява за оставки на шефовете на Столичния автотранспорт

Заради полагане на извънреден труд от шофьорите на градския транспорт

Паргов е на мнение, че инцидентите в градския транспорт от последните месеци се дължат именно на лошите условия на работа, които оказват влияние върху здравословното състояние на шофьорите. Шофьорът на автобус 98, който катастрофира, е почивал само три дни през последния месец, показва проверка на групата на БСП. Ако при такава натовареност, при такъв график, при липса на достатъчно персонал, хората достигат до ръба на изтощение, рискът за здравето се пренася върху всички пътници, категоричен беше Паргов. Той настоява от ДАИ да бъдат публично оповестени със всички констатации и Инспекцията по труда да започне проверки.

БСП и "Спаси София" от една страна декларират грижа за градския транспорт, но също така се правят внушения, които започват да обезкуражават гражданите на София да го ползват. За проблемите в дружествата се говори не от вчера.

Това заяви председателят на Съюза на транспортните синдикати в България Екатерина Йорданова след заседание на СОС.

Ватмани от София с жълти жилетки в знак на протест

Ватмани от София с жълти жилетки в знак на протест

Причината е полагане на извънреден труд

"Не мога да разбера как може да се правят внушения, че условията на труд са лоши, когато не спираме да подменяме парка", учудва се Йорданова. По думите й дружествата не спират да инвестират в промяна в условията на труд за сервизите. "Бавно и трудно е, искаме да се случи с магическа пръчка", допълни тя.

В комисията по транспорт не е имало изказване по проблема за двойните смени в градския транспорт, смята синдикалният лидер. Освен това според нея не е тайна недостигът на водачи, затова синдикатите правят кампании за насърчаване на кариерното развитие в транспортния сектор, както и за включването на повече жени в него.

Йорданова не изключва вероятността повдигането на въпроса с лошите условия на труд за шофьорите да е част от предизборната кампания на БСП, но не го твърди. "За мен е странно това еднакво говорене на БСП и "Спаси София", отбеляза тя.

За Йорданова е важно шофьорите да не бъдат манипулирани.

30 нови автобуса в София по линиите 72 и 84

30 нови автобуса в София по линиите 72 и 84

10% по-високи заплати на водачите на столичния градски транспорт