Гражданската организация "Спаси София" подаде сигнал до Главна инспекция по труда и омбудсмана заради редовната практика шофьори и ватмани от столичния градски транспорт да полагат извънреден труд, в нарушение на Кодекса на труда.
Причина за сигнала е, че според организацията масово шофьори изкарват дори и по 14 последователни дни без почивка.
От Спаси София припомнят също, че преди дни стана поредна тежка катастрофа с автобус, като шофьорът е имал само 3 почивни дни от началото на годината.
Борис Бонев от "Спаси София" подчертава, че според Кодекса на труда се предвиждат максимум 150 часа извънреден труд на година. Въпреки това по думите му има честа практика да се работи между 350 и 500 часа извънредно.
Той е категоричен, че това създава сериозни рискове за сигурността на градския транспорт.
Затова от "Спаси София" настояват за незабавна оставка на директорите на Столичен автотранспорт - Слав Монов и Столичен електротранспорт - Евгений Ганчев.
Те очакват Инспекцията по труда да извърши незабавно проверка, да накаже виновните и да наложи спазване на законодателството.
Бонев допълни, че проблемите с градския транспорт на София са много, но този, за който твърде малко се говори са условията за труд в депата и гаражите. По думите му хората там са принудени да работят в мизерни условия.
Активистите отбелязват, че след публикация на страницата им по темата, общински съветници от опозицията са излезли с позиция, но от организацията поставят въпроса защо досега не са направили нищо, предвид множеството си представители във всички комисии в общинския съвет.
Георги Борисов от организацията заяви, че "тази загриженост или активност както на опозицията, така и на управляващите, издава или популизъм, или съучастие".
Той посочва, че общинският съвет е този, който назначава ръководството и в двете дружества.
От организацията изтъкват, че не е случайна липсата на активност от страна на транспортните синдикати по темата, предвид това, че техният председател - Екатерина Йорданова е общински съветник от управляващата партия и председател на комисията по транспорт.
Те са категорични, че това е класически конфликт на интереси.
halo
на 11.02.2019 в 14:29:47 #1На това НПО кой е реалния собственик ?