Използването на платени или провокирани коментатори в социалните мрежи и онлайн медиите, известни като "интернет тролове", е неетично и вредно. Това заявяват категорично комуникационните организации в България.

В съвместна позиция на професионалистите в сферата на комуникациите, членуващи в ПР организациите Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО), Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА), Асоциация на специалистите по комуникации в общините (АСКО), Дружество на ПР специалистите към СБЖ, Българска академична асоциация по комуникации (БААК) и агенции и индивидуални специалисти в ПР подчертава, че се разграничават от прилагането на такава практика и заявяват, че няма да ги използват в политически или други кампании.

Те подчертават, че истинността на информацията в публичното пространство е един от основните стълбове за преодоляването на настоящата криза. По тази причина се противопоставят на практиката на създаване и разпространение на фалшиви новини. Според тях това влияе негативно върху обществото и създава несигурност у гражданите.

ЦИК прие правилата за предизборната кампания

ЦИК прие правилата за предизборната кампания

Тя стартира на 5 март

В позицията се посочва, че това е особено опасно в предизборна ситуация и може да повлияе негативно както за манипулиране на резултатите, така и относно репутацията на кандидатите.

По тази причина призовават политическите партии ясно да декларират, че няма да използват платени или провокирани коментатори в своите кампании.

Те отправят апел и към медии да модерират отговорно коментарите под материалите и да изтриват тези, които носят фалшива информация или използват език на омразата.

В позицията се настоява администраторите на страници, групи или други форми на масова организация в социалните мрежи да модерират коментарите под постовете, а всички професионалисти, представители на медии и администратори на страници да ограничат активността на троловете.

Според тях тези действия ще създадат по-добра информационна среда и няма да допуснат нарушаването на демократичността в свободния избор.

ЦИК наложи 3 млн. лв. лимит на партиите за предизборна кампания

ЦИК наложи 3 млн. лв. лимит на партиите за предизборна кампания

Агитацията за вота трябва да се финансира със собствени средства на формациите