Планираме разделянето на железопътната мрежа за превоз на пътници на три лота. Това заяви служебният министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова по време на открита дискусия за предстоящата процедура за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт, предаде БТА.
Стоянова припомни, че трите лота са планирани да бъдат: София - Пловдив - Бургас, София - Горна Оряховица - Варна и всички останали. По думите й това разделение няма да доведе до загуба на работни места в железопътния сектор, а идеята за лотовете е единствено да се повиши качеството на услугата.
Транспортният министър обясни, че продължителността на договора за всяка една обособена позиция е осем години, а ефективното изпълнение на договорите е планирано да започне от 2026 година.
Но от думите на Стоянова стана ясно, че тя няма политическа подкрепа за разделянето на железопътната мрежа на лотове, а се надява да срещне подкрепата на обществото.
Освен това Красимира Стоянова отхвърли и твърденията, че печелившите железопътни линии са предназначени за частни превозвачи. Тя посочи, че няма предназначаване на лотове и линии за когото и да било - БДЖ може да участва за всяка една линия.
По думите на Стоянова железопътният транспорт най-много се нуждае от подкрепата на държавата и добра политика.
Tong
на 02.12.2024 в 20:23:48 #2Мда, и последните късчета държава (ако такива избощо са останали) се изпаряват.
Първо умишлено приведоха държавните желеници в състояние на будна кома (че дори с безумното им разделяне на "инфраструктура" и "оперативна дейност"). Сега ще оберат плодовете на 30 години "усилия в тази посока".
MyH4o
на 02.12.2024 в 16:53:51 #1Не знам дали Стоянова е поредният парашутист, или всичко това е спуснато отнякъде, но идеята е безумна
Какви са тия "лотове"
Кой ще ОТГОВАРЯ за инфраструктурата, обслужването, безопасността, електронните системи, и т.н., и т..н
Не е възможно да се раздели системата на парчета, и тези парчета да се управляват независимо
Единственият модел, който евентуално може да проработи, е подобен на модела на американската армия - командването и операциите остават под пълния контрол на държавата, но се допускат частници, които изпълняват ролята на доставчици на оборудване и услуги.
Но не
- щом целта е да се заграби поредното парче от баницата, очевидно е, че всичко друго ще бъде пожертвано