Започналото преди два дни с първа копка изграждане на пътен възел Кресна на автомагистрала "Струма" ще навреди на екологията в района, на местните хора, а пътят няма да е магистрала, а първокласен път, непредназначен за висока скорост и тежък трафик, като в крайна сметка ще се превърне в път-убиец.

Това заявиха на брифинг в кулоарите на парламента коалицията от "Продължаваме промяната/Демократична България".

"Преди два дни бе направена първа копка на един първокласен път, а не на магистрала. Когато преди една година в кабинета "Петков се събирахме да дискутираме какви са алтернативите за строителство на "Струма" през Кресненското дефиле, плановете бяха за една година да се извърши екооценка и ОВОС и тогава това ни се струваше прекалено дълъг срок. Сега виждаме, че нищо не е било свършено. Ние искаме магистралата да бъде завършена, но според икономическите и екологичните критерии", заяви Владислав Панев от "Зелено движение", част от ПП/ДБ.

Основното искане на коалицията е аутобанът да минава извън дефилето. Освен това - да се запази поминъкът на хората от района и "уникалното биоразнообразие" в района, посочи на свой ред депутатът от "Промяната", чиито избирателен район е Благоевград Андрей Гюров. "Сегашният вариант няма да реши проблемите, това не е магистрала, дори не е скоростен път."

България ще бъде сериозно санкционирана от Европейската комисия, ако изграждането на магистралата продължи по сега планирания начин, освен това - пътят, едната част от който следва да мине по сегашното трасе, което да бъде превърнато в двупосочно, че бъде "път-убиец", остър бе на свой ред екологът Андрей Ковачев, който бе съветник на бившия редовен министър на екологията Борислав Сандов.

ПП/ДБ обвини АПИ, че тайно е сключила договори за строежа на АМ "Струма"

ПП/ДБ обвини АПИ, че тайно е сключила договори за строежа на АМ "Струма"

Прибързаните действия могат да доведат до загуба на европейско финансиране, алармират от ПП/ДБ