Правителството на ГЕРБ, с подкрепата на Атака, се превърна в безмълвен свидетел и съучастник на монополистите . Това заяви Ваньо Шарков на пресконференция в централата н СДС.
Според него големият печеливш от високите цени на горивата е правителството тъй като по-високата стойност на горивата ще подпомогне изпълнението на приходната част на бюджета .
Премиерът да спре да съжалява а да се заеме с решаването на конкретните проблеми, призова Шарков. Той коментира още че в момента протестите на хората са икономически но според него тези протести ще прераснат в политически.
От своя страна, вицепремиерът Симеон Дянков коментира пред БНР, че акцизът върху горивата не може да бъде намален, защото е на минималните нива. Финансовият министър обеща откровен разговор на утрешната среща с производителите, търговците на горива и превозвачите и каза, че е готов с някои предложения.
Дянков отхвърли възможността и за намаляване на ДДС върху горивата, както поискаха от бранша.
Според Михаил Михайлов от СДС е необходим граждански натиск който да се превърне в законодателни инициативи.
Той е категоричен че държавата има механизми да влияе върху цените. Най-важна е политическата воля, категоричен е Михайлов. Според него ако тя е на лице ще се намери и формула за намаляване цените на горивата.
По повод световния ден на потребителите той коментира, че 1500 жалби са подадени срещу мобилните оператори. В същото време отговорните институции като КЗП и КРС не си вършат работата.
Там по думите на Михайлов все още стоят хора на тройната коалиция.
Сините искат оставките на ръководството на двете комисии.
Justice for ALL
на 16.03.2011 в 01:53:20 #16отдалече, Ти пък си един гений, направо ни впечатли всичките. По темата: Цените са по-високи в цял свят. А дребните политически подмятания на тези социалисти от 2-ия ешалон на БСП са просто излишни. От повишените цени печели само червената енергийна мафия, с която СДС отдавна се познава - нито един от тях не вкараха в затвора по време на всички правителства на СДС. Какво повече да говорим.
отдалече
на 15.03.2011 в 22:34:41 #15Това шугавото под мене е разлепило навсякъде плакатите.Която и статия да погледнеш многослагам е сложил много / и едно и също/ Хем тъпо, хем упорито. Също както патрона си.
psp_11
на 15.03.2011 в 19:39:00 #14friend | 15.03.2011 18:43 унборн, Всичко това, което казваш е неизпълнимо, защото "бизнесмените" в България рлосто ги няма. Няма ги, защото няма бизнес. Няма нито пазар, нито производство, нито износ. Няма откъде да се вземат тези пари. Ако напечатим повече левове, това означава инфлация и отвързване от валутния борд и край. Става така: 1. Правителството преборва мяфията. 2. Правителството създава такива закони, че да привлича чужди инвеститори и да не ги отблъсква. 3. Откъсване от зависимостта от Русия. 4. Намаляване на раждаемостта при циганите. ======= 1. не изпълнимо от това правителство.. 2. По-добри от тези закони за привличане на чужди инвестиции??? Че на тях всичко им се признава за разход!!!!! 3. С каква зависимост ще я заменим? 4... е просто .... атракция за мисълта... ===== Сами създадохме монополи - 2 рафинерии - затворихме едната. 4 азотно-торови заводи - оставихме един и т.н.
unborn
на 15.03.2011 в 19:30:51 #13friend като се има във предвид че цените във бг полека лека доближават цените в ЕС не виждам защо трябва да се печатат пари .Значи една стока която в бг и в ЕС струва почти на една и съща цена а пък заплатите да имат разлика 10 пъти ,къде е логиката?
psp_11
на 15.03.2011 в 19:28:43 #12Според него големият печеливш от високите цени на горивата е правителството тъй като по-високата стойност на горивата ще подпомогне изпълнението на приходната част на бюджета . -------- Е като намалява потреблението, как ще се увеличат приходите? И какво значи правителството печели????
Black out
на 15.03.2011 в 19:24:53 #11Акциза може да бъде намален, може и да бъде напълно премахнат...същото се отнася и за ДДС. Да не споменавам и данъчното престъпление, акциза да се облага с ДДС. Европейските директиви и правила нито са с толкова задължителен характер, нито са непроменими. България не е подчинена на ЕС а е член на същият и ако иницира инициатива за намаление на акцизите в ЕС, искам да го видя политика или партията, която ще посмее да се противопостави!!!
unborn
на 15.03.2011 в 19:17:34 #10Според мен трябва и да има натиск и върху правителството само те могат да наложат по високи заплати.И не мисля че трябва да се сваля правителството трябва да има посттоянен натиск във тая насока върху всички правителства.
dodge
на 15.03.2011 в 18:49:49 #96.Минувач | 15.03.2011 18:20 http://www.energy.eu/#prices Действително цените ни са едни от най-ниските в Европа. Дизелът е малко по-скъп, но отново е под средните цени. На клошарите и безработните ще напомня, че има и обществен транспорт. на много хора,включително и тебе леталния изход е най-препоръчителен.
unborn
на 15.03.2011 в 18:47:05 #8И все пак познавам няколко човека например които печелят милиони на година но плащат малко пари на работниците си мисля 4е около 500-600 лева на месец.Няма кой да ги задължи да плащат повече казват за България това е нормално и толкова.
unborn
на 15.03.2011 в 18:42:33 #7Според мене е крайно време държавата да се намеси и да преразпредели печалбите на фирмите или бизнеса.Не може едни да печелят милиони а да дават на работниците мизерни заплати ,крайно време е да се направи нещо по тоя въпрос.Особенно докато все още не е отворен ЕС за работна сила от Румъния и България .
maldinho
на 15.03.2011 в 18:39:30 #6Минувач | 15.03.2011 18:20 ================== Ти нормален ли си е ? В 10 от 24 страни е по-евтин дизела отколкото тука.Отделно има 5-6 страни, в които цените се доближават много до цената на дизела у нас.Страни като Австрия и Франция, където заплатата не е 120Е.А в заплатите май сме на дъното ?
unborn
на 15.03.2011 в 18:28:17 #5В България не цените на горивата са високи, а заплатите са ниски.Например във Англия литър дизел е 1.40 паунда не знам колко излиза във лежа но е сигурно около 3.30.Трябва във България да направят минимално заплащане на час примерно 3 или 4 лева и всяка година да вдигат по малко така могат да защитават работещите а не разни бизнесмени да ги мародерстват със 400-500 лева.
отдалече
на 15.03.2011 в 18:23:41 #4http://www.energy.eu/#Prices Почти най-ниски, но по абсолютна стойност.
Минувач
на 15.03.2011 в 18:20:42 #3http://www.energy.eu/#prices Действително цените ни са едни от най-ниските в Европа. Дизелът е малко по-скъп, но отново е под средните цени. На клошарите и безработните ще напомня, че има и обществен транспорт.
отдалече
на 15.03.2011 в 18:14:31 #2, при положение че в България цените на горивата са едни от най-ниските в Европа ............. А бе Свиетлйооо ти не можеш ли да четеш бе мама?
Минувач
на 15.03.2011 в 18:02:13 #1Няма отлив нито от шосетата, бензиностанциите, няма повече пътници в обществения транспорт. Това си е популистна пропаганда.