Шофьорите да не тестват високите скорости и да карат разумно. Това посъветва премиерът Бойко Борисов пътуващите при откриването на ремонтираните участъци Старо Оряхово - Долни Чифлик и Гроздьово - Провадия.

"Направим пътя и след месец искат да правим легнали полицаи. Нали искат да го правим по-комфортно", обясни Борисов. 18 млн. лева били дадени за този път, стана ясно от думите на премиера.

130 млн. лв. нужни за ремонт на 17 моста

130 млн. лв. нужни за ремонт на 17 моста

Инвестираха 17 млн. в реновиране на третокласен път

След трагедията с паднала част от моста в Генуа, където вече има 39 жертви, Борисов е разпоредил финансиране и незабавно строителство на съоръженията в нашата страна. "Седем сме направили, пет се правят, но има и още няколко. Един да остане и там да стане авария...", не довърши опасенията си премиерът.

Той обясни, че повечето съоръжения са на по 40-45 години. "Празнодумците говорят всеки ден, но не са сложили една лопата бетон да ги стабилизират", каза Борисов без да определя кои са "празнодумците".

Той припомни за моста на АМ "Тракия", където носещата колона е висяла над магистралата.
"Всички тези опасни (места - б.р.) сме ги направили, за да не създаваме паника, но има други, които са в лошо състояние. По план един ще дойде след 5 месеца, другият - след 8, като свършим "Хемус". Искам да кажа на тези, които минават и не виждат работници - не че не се работи, те работят долу в основите, където са на 120-128 м високи колони", обясни премиерът.

Ударно ремонтират магистрали и виадукти, влагат до 100 млн. лв.

Ударно ремонтират магистрали и виадукти, влагат до 100 млн. лв.

Пътуването ще е по-бавно и трудно, предупреди Павлова

Той разясни технологията на ремонта - тези колони се "събличат", излива се бетон и се правят фундаментите. "Не са пипани от 40 г. - към празнодумците се обръщам. Атакуваме ги, след като видяхме какви са последиците в Италия, в Германия, включително. Ще намерим начин да се довършат (мостовете - б.р.)".

В отговор на въпрос колко са съоръженията в лошо състояние Борисов се похвали, че се прави поддръжка: "из основи. Като се започне от стъпките долу, изливане на бетон. То като ги съблечеш облицовката на колоните вътре е като пяна. Аз съм ги водил софийските журналисти да гледат на "Тракия" мостовете - пяна, армировката е изцяло корозирала. Не са поддържани. Калпаво са строени, няма водооттичане каквото трябва. Водата е текла - вместо през улуци директно се е стичала през колоните. С годините - студ, влага", обясни Борисов функционирането на мостовите съоръжения по пътищата.

"Понеже явно не се е притеснявал никой, всичко идва при нас", каза Борисов.

В отговор на реплика, че инфраструктурата на страната е в ужасно състояние, той каза: "Напротив! Кое е в ужасно състояние?". Журналистът веднага се поправи, че не говори за новите неща, на което премиерът заяви, че това била причината за непрекъснатите строежи и че асфалтът не се яде.

Клиентите на "Олимпик" вече могат да сключват Гражданска отговорност с друг застраховател

Клиентите на "Олимпик" вече могат да сключват Гражданска отговорност с друг застраховател

КФН: Гаранционният фонд е осигурил техническа възможност

Запитан за фалиралия 4-ти по големина застраховател в България "Олимпик", който оставя 200 000 автомобила без задължителната застраховка "Гражданска отговорност", премиерът заяви, че е възложил проверката на своя заместник Томислав Дончев. "Държавната агенция ... тя не е Държавна, а... - КаФеНето (Комисията за финансов надзор - б.р.), министър Горанов, ... ако се види какво е направено, сигурно ще има нарушения, проверки се правят", обясни Борисов.

200 000 автомобила у нас остават без гражданска отговорност
Обновена

200 хиляди коли остават без гражданска в петък заради фалирал застраховател

Кипърското застрахователно дружество "Олимпик" фалира

На репликата, че 200 хил. българи отново трябва да сключат "Гражданска отговорност", той отговори, че много частници, включително и фирмата, която поддържа регистъра, е играла на най-ниските цени за обществени поръчки с евтините продукти.
"След това настава такъв катаклизъм. Работили сме много усърдно. Направили сме си изводите, не искам да хвърлям отговорност, защото това не е продуктивно", каза Борисов.

Създават мегахранилище за е-данни след срива на Търговския регистър

Създават мегахранилище за е-данни след срива на Търговския регистър

Борисов настоява за контрол при изграждането на хранилището

Правим един "склад", където всички ведомства ще бъдат задължени ежеседмично да си хвърлят информацията. В електронните поръчки няма надзор, както в строителството, каза премиерът.