Всички регистрационни услуги, които Министерството на туризма предоставя ще са достъпни с един клик и през смарт телефон от понеделник.
Квалифицираният електронен подпис вече освен по класическия начин с ПИН ще се поставя и чрез лицево разпознаване.
Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова при представянето на разработена за министерството платформа за електронни услуги, rазработена само за 4 месеца.
Тя уточни, че по този начин искания за издаване на всички видове разрешения и услуги на ведомството ще могат да се изпращат 24 часа в денонощието 7 дни в седмицата и от всички краища на света.
Министърът обясни, че за да се използва платформата е нужна предварителна регистрация, след което заявлението ще се подава за приблизително 15 секунди.
Ангелкова подчерта, че нашето министерство е първата държавна администрация, която предоставя тoзи тип електронни услуги у нас.
Предвижда се квалифицираният електронен подпис за ползвателите на услуги във ведомството да е безплатен в първата година след пускането на платформата. След това потребителите ще имат възможност за 5 безплатни електронни подписа годишно, а след изчерпване и на тази възможност месечният абонамент ще струва 2 лв., уточни министър Ангелкова.
При създаването на регистрацията през камерата на телефона при лицевото разпознаване се анализират 84 точки на лицето, за да се гарантира самоличността.
Георги Димитров, представител на фирмата - доставчик уточни, че до края на месеца електронните услуги на Министерство на туризма ще могат да се ползват от потребители във всички държави членки на ЕС.