Неизправен самолет в авиацията не се допуска до полет. Това е правило, което се спазва от абсолютно всички, каза служебният военен министър Димитър Стоянов на брифинг в авиобаза "Безмер" във връзка с инцидента, при който военен пилот пострада при катапултиране от ниска височина след загуба на контрол над управлението на изтребител Су-25К.
"В момента всички самолети са приземени. Няма да се лети, докато не се уточни каква е причината за възникналия инцидент. Чак след това ще се набележат мероприятия, ще има занятия с летателния състав и тогава ще се премине към регулярни полети", обяви той.
Стоянов заяви, че пилотът полк. Пейо Дончев е катапултирал успешно и това е било най-правилното решение в ситуацията, в която е изпаднал. "След катапултирането пилотът е в добро здравословно състояние, контактен е. Лично разговарях с него, чувства се сравнително добре", посочи военният министър. Пострадалият пилот е транспортиран със самолет Спартан във ВМА, където му се извършват прегледи. Самолетът е напълно разрушен.
Инцидентът е станал около 14.13 ч. при заход за кацане след регулярен полет, на територията на поделението. Полк Дончев опитен пилот с над 750 летателни часа. Няма подаден сигнал за отказ на авиационната техника.
По думите на Димитър Стоянов е прекалени рано да се говори за причините за инцидента. Той допълни, че случаят се разследва от назначена с негова заповед комисия и от военни прокурори. Министърът на отбраната каза още, че не е имало проблем с катапулта на самолета.
glider
на 28.09.2022 в 20:51:31 #2Министре, ти чуваш ли се какви ги дрънкаш? Опитен пилот, с над 750 (но очевидно по-малко от 760) часа във въздуха. Та това е по полет на седмица, и то в най-добрия случай! Все пак човекът (дано се оправи по-бързо) е с поне 20 години служба. Той ако е от опитните, какво остава за неопитните? Те какво са - агнета за заколение? Я се поинтересувай пилот от коя да е НАТО-вска армия за колко години ги прави тези 750 часа.
linkaln
на 28.09.2022 в 19:59:46 #1Абе спирайте ги от движение тия стари щайги руско желязо за вторични суровини