Първото заседание на Общинския съвет за 2025 съвпадна с деня на гласуване на новото редовно правителство на България. И издава смущаваща тенденция. Това коментира във "Фейсбук" в четвъртък столичният кмет Васил Терзиев.
Сред засегнатите от него теми е столичният нощен транспорт.
"От 4 линии досега (на фона на десетки нощни линии в добрите европейски градове) останаха само две, в почивните дни. Сериозното ограничаване на нощните линии ще бъде във вреда, както на работещите нощни смени, които ще бъдат принудени да използват по-скъпи варианти, за да се приберат след работа до дома си, така и на всички жители и гости на града, които досега можеха да ги ползват, когато искат сигурно да се придвижват и през нощта.", написа той.
Припомняме, че с 30 гласа "за" и 24 гласа "против" общинските съветници решиха да спрат двете линии, които според тях не са натоварени, а по-натоварените - N1 и N2, ще продължат да се движат по маршрутите си само в петък и събота.
Миналата седмица общинските съветници Ваня Григорова и Карлос Контрера внесоха доклад за спиране на нощния градски транспорт в столицата. Като основен мотив в доклада е посочено, че тези линии не носят големи приходи
Съветници от ПП-ДБ-СС пък се застъпиха за нощния градски транспорт, като заподозряха, че става въпрос за лобизъм в полза на таксиметровите компании.
На брифинг, който се проведе на 14 януари, Ваня Григорова обясни, че столицата била изправена пред риск да избира между това да има нощен или дневен транспорт. Тогава тя наблегна на това, че няма достатъчен пътникопоток, а има недостиг на шофьори.