Източният фланг на ЕС до голяма степен съвпада с източния фланг на НАТО. Защитата на източния фланг не е самоцел. Това е продиктувана реакция, но и проактивно действие, свързано с провокациите на Руската федерация по границите на страните членки по източния фланг. Това заяви пред журналисти в Копенхаген премиерът Росен Желязков.
В дългосрочен план трябва да изградим тази степен на ранно предупреждение, тази степен за проследяване, за контрол, прихващане и унищожаване на вражески летателни апарати, поясни той. По думите му това трябва да става в оперативна съвместимост и с възможностите, с които разполага НАТО в охраняването и защитата на източния фланг.
Желязков отбеляза, че България ще участва с всички проекти, които вече е заявила по възможностите за финансиране по SAFE. Трябва да се гледа цялата панорама на защитата в 360 градуса, смята той. В противен случай защитата само на една от географските посоки може да заприлича на линията "Мажино", добави министър-председателят.
"Доверието в ЕС се гради на принципите за взимане на решения. Когато тези принципи са единодушие, намаляването на гласуването по чувствителни теми, каквито са разширяването на ЕС, финансовата рамка, дават прецедент, който не е полезен за доверието в съюза", заяви той по отношение на предложението решенията за разширяването на съюза да се взимат единодушно.
По отношение на бюджета Желязков посочи, че дефицитът в момента е 2,4%. Стремежът ни е да завършим годината, така както е планиран бюджета. Ще внесем до края на месец бюджет за 2026 г. с дефицит до 3%, подчерта той. Премиерът се похвали, че приходите през 2025 г. са се увеличили с 6 млрд. лв. спрямо предходната година.
Очаквам в най-скоро време да получим второто и третото плащане по ПВУ. Те са разчетени в приходната част на бюджета, каза още Желязков.
washington
на 02.10.2025 в 01:20:52 #3Сламения човек като го видя не мога да определя дали ми се досира или доповръща или май и двете
n-a-FTEndWk3
на 01.10.2025 в 20:01:32 #2Една страхотна компания за възстановяване на инвестиции се нуждае от страхотен екип и само когато експерт обслужва клиентите с почтеност и доверие, могат да се постигнат страхотни резултати. Моето пътуване започна, когато несъзнателно инвестирах в схема за криптовалута, привлечен от обещаните печалби. В началото видях печалби, затова инвестирах повече, очаквайки да спечеля милиони в рамките на няколко месеца. Това обаче се оказа измама. Въпреки че поискаха възстановяване на сумата до 50%, те ме манипулираха да изпратя още, докато не осъзнах, че искат да ме измамят. Докладвах ги на властите и лицето за контакт на TWHT ме насочи към TRUSTWAVEHACKERSTECH RECOVERY FIRM. Първоначално бях скептичен към тази компания заради източника. От началото до края финансовият им екип работи професионално, за да възстанови всичките ми откраднати средства и печалби. Все още съм шокиран от резултата. Контакт: trustwavehackerstech2@gmail.com
ВълкСчадъР
на 01.10.2025 в 18:14:42 #1Втори Курск: Руска подводница е аварирала край Гибралтар Руската подводница "Новоросийск" е претърпяла сериозни щети край Гибралтар - един от най-стратегическите и посещавани проливи в света - и е изложена на риск от експлозия. Това е руска военна подводница, която наскоро е плавала близо до френския бряг. Този път "Новоросийск" се намира в района на Гибралтарския проток или край бреговете на Португалия. Нито руските власти, нито официалните медии споменаха за присъствието на подводницата "Новоросийск" в Средиземно море, нито за евентуалните ѝ проблеми и евентуалната евакуация на екипажа. Американски патрулен самолет лети над района, където е била забелязана руската подводница, от няколко дни, Това е инцидент, над който се извисява сянката на трагедията с "Курск" - руската атомна подводница, потънала през 2000 г., убивайки 118 членове на екипажа. "Новоросийск", която е част от сравнително нов клас дизелови подводници "Кило", е дълга над 70 метра и може да превозва екипаж от над 50 души. Това е клас, който започва да се „разработва през 80-те години на миналия век и следователно не е същият като семействата подводници от 40-те и 50-те години на миналия век, които са претърпели множество щети“, подчертава Александър Вотраверс, специалист по въоръженията и главен редактор на Swiss Militaire Review (Revue militaire suisse). Подводниците от клас "Кило" обаче не са много сложни. "Те са проектирани по-скоро за производство в големи количества, отколкото за оборудване на руския флот с най-съвременни подводници", казва цитираният експерт. "Това са модели, които Русия е изнасяла масово, тъй като не съдържат никакви секретни технологии", казва Александър Вотраверс. "Новоросийск" е един от най-новите модели от този клас, въведен в експлоатация през август 2014 г. Тя е предадена на руския Черноморски флот през септември 2024 г. Подобно на други подводници от този клас, основната ѝ цел "е да действа по бреговете, където дълбочината на морето не е твърде голяма", обяснява Александър Вотраверс. Тя е оборудвана с торпеда и може да носи крилати ракети „Калибър“ - руският еквивалент на американските ракети "Томахоук". Подводниците от клас „Кило“ "могат също да поставят подводни мини", добавя Александър Вотраверс. Преди да бъде открита в Гибралтар, подводницата "Новоросийск" е била забелязана и в други райони. Френският флот я забеляза през 2022 г. край бреговете на Бретан и изпрати военен кораб да го наблюдава. Съвсем наскоро британците я проследиха отблизо през юли 2025 г., когато тя прекоси английски води в Ламанша.