Темата за корупцията е сред водещите за вестниците в сряда.

"Новата антикорупционна комисия е приключила проверка по сигнал срещу депутата от ДПС Делян Пеевски, но законът не изисква цялата информация да бъде обявена публично. Това каза председателят на Комисията за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество (КПКОНПИ) Пламен Георгиев на международната конференция "Европейски практики и възможности за противодействие на корупцията", на която президентът Румен Радев е патрон. Става въпрос за проверка по сигнал на гражданско сдружение "Боец" за съмнения за извършени престъпления като незаконно придобито имущество и активи, неизпълнени служебни задължения и корупция. До разкриването на информацията за проверката се стигна, след като по време на презентацията на Георгиев председателят на сдружение "Боец" Георги Георгиев стана и го обвини в лицемерие, като каза, че не проверяват сигнала им срещу Пеевски. "Приключен е сигналът. Ще направим една пресконференция. Нека не сега", каза по-късно Георгиев в отговор на въпроси на журналисти. "Може да свикаме, ако има интерес, една пресконференция. Всичко ще дадем, всичко ще обясним. Няма какво да крием", продължи Георгиев, попитан какъв е резултатът от проверката. По думите му тя е приключена за около три месеца. В отговор на въпрос защо на сайта на антикорупционната комисия няма информация за проверката на Пеевски, той обясни още, че законът изисква да бъде публикувана информация за проверка на конфликт на интереси, но не и за разкриване на данни за извършено престъпление. Георгиев уточни, че има 30 приключени проверки, сред които и тази за отстранения от съда кмет на столичния район "Младост" Десислава Иванчева. В комисията тече и друга проверка за конфликт на интереси на Делян Пеевски заради внесения от него в парламента медиен закон." - в. "Дневник".

"Премиерът Бойко Борисов се срещна с федералния прокурор на Германия д-р Петер Франк, който е на посещение в София. Фокус на разговора беше поставен върху усилията, които България полага за борба с контрабандата, както и върху създадения и вече показващ резултати нов антикорупционен орган - Комисията за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество. В срещата участва главният прокурор Сотир Цацаров, по чиято покана е в София д-р Франк." - в. "Стандарт".

Самолетите за армията отново са на страниците на всекидневниците.

"12 оферти за новопроизведени или втора ръка изтребители ще поиска Министерството на отбраната от 7 държави. 4 от тях са за различни варианти на американските F-16. Това е предвидено в проекта за закупуване на нов боен самолет, който във вторник бе одобрен от комисията по отбрана на парламента. Още в четвъртък военните проекти ще се разгледат от НС, каза шефът на комисията Константин Попов. Плановете на министерството са до края на тази година да бъдат подписани договори за 4 млрд. лв. - 1,8 млрд. за изтребители, 1,4 млрд. лв. за бронирани машини и 820 млн. лв. за два нови патрулни кораба. Оферта за нови F-16 ще бъде поискана от САЩ. От американците, израелците и Португалия ще се търсят и предложения за употребявани F-16. Още две оферти ще бъдат поискани от САЩ, този път за нови и употребявани F-18. Освен щатски самолети ще се търсят предложения за нови "Юрофайтър" от Германия и втора ръка от Италия, за нови и употребявани "Рафал" от Франция и за нови и втора ръка "Грипен" от Швеция. Структурирането на офертите, от които ще се избира нов изтребител, накара депутатат от ГЕРБ Христо Гаджев да поздрави военните, че залагат стратегическо партньорство със САЩ. Освен многото запитвания за F-16 партньорството е отбелязано изрично в проекта. Новият проект бе похвален и от зам.-шефа на НС Емил Христов, който бе и председател на анкетната комисия, която проверяваше избора на "Грипен" от служебното правителство на Огнян Герджиков. Военният министър Красимир Каракачанов отрече търгът на стойност 1,8 млрд. лв. да е предрешен в полза на F-16. "Няма фаворизиране. Ако бях убеден, че даден самолет е най-добър за нас, щях да предприема пряко договаряне", заяви той във вторник, след като комисията одобри проекта. Най-малко 8 самолета трябва да бъдат купени с отделените за първия етап на проекта 1,8 млрд. лв., обясни пред депутатите командирът на ВВС ген. Цанко Стойков..." - в. "24 часа".

"Нова методика ще определя критериите за избор на изтребителя за българските ВВС. Именно критериите за класиране по схемата на плащане станаха причина за скандала с проекта за придобиване на новия самолет в предишната процедура. Това стана ясно от презентацията на командира на ВВС ген. Цанко Стойков пред парламентарната комисия по отбрана, която обсъжда проектите за модернизация на армията за нов многоцелеви изтребител и бойна машина за сухопътните войски, предаде bTV. Проектът за инвестиционен разход предвижда придобиване на 16 самолета на два етапа по 8 самолета за цена 1,8 млрд. лева с ДДС на разсрочено плащане за 10 години като първите 3 години ще плащаме по 100 млн. лв от бюджета, а в следващите години тежестта се увеличава. Ще търсим оферти за американски Ф-18 , Ф-16 от САЩ , Португалия и Израел, а "Юрофайтър" от Германия и Италия, ще искаме оферта и за френски "Рафал", както и шведски "Грипен", включително новопроизведени и употребявани. Първите самолети трябва да бъдат доставени две години след сключването на договора, а доставката на втория транш самолети ще бъде през между петата и седмата година. В този период трябва постепенно да бъде свален от въоръжение и руският МиГ-29, с който в момента се охранява въздушното пространство на България." - в. "Сега".

Казусът с превозвачите също е сред актуалните теми.

"Транспортната комисия в Европарламента предрешава вота на пленарната зала в Европейския парламент, стана ясно от изявлението на евродепутата от ГЕРБ Андрей Новаков, който застана пред медиите в Народното събрание заедно с представители на превозвачите. Повод за реакцията му бе песимизмът на евродепутата от ПЕС Петър Курумбашев и на консерватора Ангел Джамбазки, че е рано да бием тъпана и да се радваме, че сме победили. "Позицията на ЕП се кове от комисията, в пленарната ще има гласуване само за мандат, никой няма да отваря наново темата", разсея песимизма на опозицията Новаков, който бил поразен от и от коментара на соцлидерката, че станалото е катастрофа, при това - два часа преди самото гласуване. "Бях шокиран и поразен! Това беше най-големият препъникамък, който прескочихме. Наистина съм поразен да излезе някой от опозицията да излезе и да каже на черното бяло. Това, което беше направено, беше подвиг", обобщи евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП. "Ако вчера бяхме загубили, за българските шофьори щяхме да говорим в минало време. В момента щяхме да говорим колко е голям провалът, ако бяхме загубили гласуването", напомни Новаков. И изрази учудването си как тези хора си лягат да спят спокойно, след като са паникьосали превозвачите. "Черно на бяло отпадна тоталната забрана за използване на кабините за почивка. Черно на бяло отпада и връщането на 3 седмици. Какво още трябва да бъде направено? Съжалявам че с хляба на тези хора се заиграваме!", възкликна Андрей Новаков. Реалисти сме и е рано да пируваме, заяви от името на превозвачите Христо Христов, като подчерта, че това е било само първата важна крачка." - в. "Стандарт".

"Гласуваните текстове от комисията по транспорт на Европейския парламент по пакета "Мобилност" е един стратегически пробив. Това обяви пред bTV евродепутатът Андрей Новаков ЕНП/ГЕРБ, който е член на комисията и присъства вчера на гласуването. Преди това Новаков пътува от Белгия до България в кабината на тир, за да докаже несъстоятелността на лансирания от френския президент Еманюел Макрон пакет. Той изброи и извоюваните вчера победи: отпадна тоталната забрана за почивка в кабината на тира, отпадна изискването на три седмици шофьорите да се прибират на адреса, на който са регистрирани. Новаков призна, че има проблем с промъкнал се текст, който предвижда камионът да се прибира в България на всеки 21 дни. Според евродепутата има година и половина спечелено време за преговори за изглаждане на целия регламент, който касае интересите на превозвачите. "От загубена битка се върнахме в мача, за мен това е стратегически успех. Битката продължава, но влизаме в нея като хора, които извоюваха успех", каза в заключение Новаков. Въпросът с исканията на българските превозвачи за условията, при които да пътуват през ЕС, не само не е решен, но и са приети по-лоши текстове при гласуването в една от комисиите на Европейския парламент в понеделник. Това коментира пред Би Ти Ви Корнелия Нинова, лидер на БСП. Според нея българското правителството се е включило много късно в тази битка. "Трябва да се търсят съмишленици сред малките държави, чиито интереси са засегнати", допълни тя. Нинова посочи оценки на транспортния бранш, според които новите промени в пакета "Мобилност" са по-тежкият вариант от този, срещу който са протестирали. "Има напредък за това, че се седна, разговаря и се търсят компромиси, но постигнатият компромис е по-лош от предишното положение", каза още председателят на БСП. Тя обясни, че до сега шофьорите трябваше да се връщат в България, а сега камионите трябва да се върнат, при това пълни да влязат и пълни да излязат. "Тези камиони все още не могат сами да се карат. Значи шофьорът също трябва да се върне", коментира тя. Това обясни и Георги Петърнейчев председател Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата, цитиран от агенция "Фокус". Посочи, че превозвачите са искали автомобилите да се прибират на 6 седмици в България. По думите му е невъзможно за период от три седмици български превозвачи да отидат до Португалия и да се върнат. "Вчера не биваше да се хвърлят фойерверки и пиар акции. Това е само началото и нямаме никакви основания за заглавия, че България е победила Макрон. Важно е гласуването в зала", подчерта Нинова." - в. "Дневник".

В. "Сега" отново отделя място на темата за рекламата на хазарт:
"СЕМ смята рекламата на хазарт за "право на информация" Правният отдел на Съвета за електронни медии (СЕМ) стигна до абсурдното заключение, че забраната на рекламата на хазарт по телевизията ще ограничи "конституционно установено право да се доставя и получава информация". Скандалното становище беше разгледано на заседанието на СЕМ във вторник. Абсолютното спиране на рекламата на талончета за търкане "ще влезе в колизия с европейската директива за аудиовизуални медийни услуги, която нито забранява, нито ограничава услугите, посветени на хазартни игри", пише в доклада на юристите. Поводът е проектът на НФСБ и ВМРО за промени в Закона за хазарта, с които телевизионните реклами на т. нар. игри на щастието ще се забранят. Парламентът е поискал от СЕМ становище по закона, поради което регулаторът е възложил на правния си отдел да изготви доклад. Юристите на регулатора са против пълната забрана на рекламата на хазарт, както и срещу забраната на обявяване на резултатите от тиражите с показване на победители. Според тях тези неща могат да се излъчват след 22 ч. - като рекламата за алкохол. "Споделям идеята правният режим на хазартните реклами да се уеднакви с аналогични разпоредби като за спиртните напитки", коментира юрисконсултът Емилия Станева. Законът за здравето забранява пряката реклама на твърд алкохол по телевизиите и радиата, но допуска непряка след 22 ч. Станева коментира, че подобно решение би запазило част от рекламните приходи на електронните медии, които те получават от организатори на томболи и игри с талончета. СЕМ не взе окончателно решение дали приема доклада и дали ще изпрати точно този текст в парламента. Членовете му поискаха време да се запознаят по-подробно със съдържанието и да дадат бележките си. От изказванията им обаче стана ясно, че повечето са склонни да предложат частично ограничаване на рекламата на хазарт. "Категорично подкрепям всички промени, които ограничават количеството излъчени реклами, както и часовия пояс, в който те биха могли да бъдат гледани от деца. Не съм съгласна с абсолютното им спиране, но не съм съгласна и резултатите от тегленията на тиражите да се обявяват в новинарските емисии като събитие с информационна стойност", заяви Бетина Жотева."