Столичната община търси финансова помощ от държавата за градския транспорт в София. Това заяви пред БНР зам.-председателят на транспортната комисия към СОС Зафир Зарков.

Той посочи, че в годините преди пандемията - от 2016 г. до 2019 г., продажбата на превозни документи за столичния градски транспорт е бележела постоянен ръст. През тези години приходите достигат 170 млн. лева, което по негови думи показва, че този тип транспорт е предпочитан.

Зарков обаче обясни, че от началото на пандемията е имало сериозен отлив от градския транспорт по отношение на продажбата на превозни документи и отлив на пътници - около 35%.

СО опровергава "Спаси София" за орязването на градския транспорт

СО опровергава "Спаси София" за орязването на градския транспорт

Оптимизацията в разписанието засягала само 20% от линиите

От 170 млн. лева през 2019 г., в 2020 г. приходите от продажба на превозни документи спаднаха на 111 млн. лв., обобщи той и допълни, че за миналата година са продадени за 117 млн. превозни документа.

По негови думи за последната счетоводна година електроенергията и горивата на трите оператора, които извършват транспорт в София - метрото, електротранспортът и автотранспортът, са стрували 39 млн. лева. Според разчетите за 2022 г. за същото дружествата трябва да осигурят 112 млн. лева.

Всичко това ни налага да търсим експертен диалог и ангажимент от страна на държавата, именно защото транспортът и мобилността на обществения градски транспорт в нашия град са застрашени от този сериозен финансов натиск, посочи Зарков.

Предвижда се за следващата година транспортната задача на столичния градски транспорт да бъде увеличена.

"Спаси София" предупреждава за 100 млн. лв. дупка в градския транспорт

"Спаси София" предупреждава за 100 млн. лв. дупка в градския транспорт

Борисов Бонев сигнализира, че системата е във финансов колапс