Кризата с шофьорите в столичния градски транспорт продължава, съобщава Нова телевизия.
Въпреки бонусите и увеличението на заплатите след протестите през май дружеството все още изпитва недостиг на десетки кадри. В транспорта вече наемат и шофьори от Узбекистан.
Директорът на "Столичен автотранспорт" Стилиян Манолов обясни, че недостигът към момента е около 300 шофьори. По негови думи основният проблем е, че в много сектори в България липсват квалифицирани кадри.
Той посочи, че през последните шест години заплатите са увеличавани седем пъти.
"По време на COVID кризата нямахме проблем с набирането на кадри, защото много сънародници, които работеха в чужбина, се върнаха у нас. След края на кризата обаче те отново заминаха и така се стигна до настоящия недостиг", обясни Манолов.
По негови думи работата е отговорна, а трафикът в София е тежък.
"На места инфраструктурата не е добра, липсва достатъчна приоритизация на градския транспорт, а и толерантността на пътя е ниска. Може би именно тази отговорност отказва много кандидати — всеки шофьор в градския транспорт ежедневно отговаря за стотици пътници, което е голямо предизвикателство", заяви Манолов.
Той уточни, че основните причини, които хората изтъкват при напускане, са именно тежкият трафик, липсата на приоритет за градския транспорт и недобрата инфраструктура.
Манолов увери, че нови автобуси ще има, като те се очакват още през декември.
По негови думи в момента в градския транспорт на София работят 11 шофьори от Узбекистан. "Езиковата бариера се преодолява с обучение — това е нормален процес. Както българи работят в чужбина, така и чужденци идват да работят в България", поясни той.
USD
CHF
EUR
GBP