Взети са всички мерки за отводняване на платното на АМ "Тракия" при ремонта на участъка между п. в. "Белозем" и п. в. "Оризово", съобщиха от АПИ.

Уточнението е по повод твърдения на експерти от Института за пътна безопасност и интерпретациите им в социалните мрежи, оправдават се от АПИ.

Настилката между 156-ти и 168-ми км на АМ "Тракия" е с едностранен наклон към банкета и отводняването е решено чрез естествения напречен наклон. По този начин се е отводнявало платното от построяването на участъка от АМ "Тракия" преди повече от 20 г. и там никога не е имало канавка. Такава не е необходима и сега, тъй като е предвидено изграждането на френски дренаж зад мантинелата. Целта е широкият банкет да не се преoвлажнява. Изграждането на линеен дренаж в целия участък ще гарантира отвеждането и дренирането на водите извън зоната на пътното тяло.

Към момента земните маси са преовлажнени от дъждовете през миналата седмица и се изчаква изсъхването им, за да започнат изкопните работи за довършване на дренажа и засипването с дрениращ материал, пишат от АПИ.

"Според строителните практики при изразен едностранен напречен наклон и широчина на банкета над 3 м, каквито има в този участък, не е необходимо изграждането на канавка, а регулярно подравняване на банкета и продухване на дренажите. Като допълнителна мярка за отводняване настилката в ремонтирания участък е и по-висока от банкета", пишат експертите от АПИ.

Ремонтираха 12 км на АМ "Тракия" между п.в. "Белозем" и п.в. "Оризово" към Бургас

Ремонтираха 12 км на АМ "Тракия" между п.в. "Белозем" и п.в. "Оризово" към Бургас

От утре започва ремонта на платното за София в този участък

Припомняме, в някои европейски държави платната имат малко по-нисък участък в краищата си, където се стича водата от снега и дъжда подобно на отводнителен канал.