Държавата спешно трябва да реши дали ще субсидира транспорта в слабо населените райони в Бургаско. Това заяви регионалният представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Румен Христов, който е и управител на най-големия частен превозвач в област Бургас "М-Бус". Фирмата обслужва линии от общинските транспортни схеми на Карнобат и Малко Търново, по които обаче загубите стават все по-големи.

Христов посочва, че е изправен пред дилемата дали да не прекрати обслужването на линиите от общинската транспортна схема на Карнобат.

По направленията до част от селата за цял месец приходът е 350 лева, което е в пъти по-малко от необходимите средства за заплата на шофьора, гориво и други консумативи, обяснява той.

Причината за малкото пътници е обезлюдяването. За да гарантират транспортната връзка, общините обявяват обществени поръчки, които комбинират една силна линия - като тази до Бургас, с няколко до слабо населени села. Това обаче води до големи загуби и ако превозите не се субсидират, скоро няма да има кой да ги извършва.

Билетите за междуградските автобуси поскъпват с 5 процента

Билетите за междуградските автобуси поскъпват с 5 процента

Това заяви председателя на Съюза на автобусните превозвачи Васил Пиронков

Превозвачите настояват за компенсации, за да могат да покриват заплатите на служителите си, както и разходите за осъществяване на дейността.

По закон в момента на субсидиране подлежат 730 връзки годишно, но средствата са крайно недостатъчни и реализираните загуби от транспортното обслужване остават за сметка на превозвачите.

"В Община Малко Търново в някои дни от седмицата покриваме вътрешните връзки, като изминаваме над 300 километра, а приходът е 20 лева. Затова държавата трябва да реши дали има ангажимент към населението в тези райони и дали ще подсигури транспорта. В момента ние успяваме да оцеляваме единствено благодарение на летния сезон", обяснява Христов.

Друг сериозен проблем за превозвача е и изплащането на компенсациите за издаването на абонаментни карти с намаления за ученици, пенсионери и т.н.

Плевен може да остане без междуградски автобуси

Плевен може да остане без междуградски автобуси

Общината няма право да проведе обществена поръчка

"Компенсацията за една издадена карта по междуселищни линии с дължина над 20 километра е 9,15 лв. Сумата не е променяна от 10 години, но по-сериозният проблем е, че някои общини я изплащат само наполовина", посочва той.

По тази причина Христов настоява за среща между държавните институции, кметовете на общините и представители на бранша, на която да се вземе ефективно решение както за превозвачите, така и за жителите на отдалечените райони.