"Върви мащабно строителство и така, както съм обещал на хората от Тетевен, Севлиево, Габрово, Търново, Търговище, Варна, до 2024 година АМ "Хемус" ще е готова." Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който беше да инспектира строителството на участъка на магистралата между Ябланица и Боаза.

Премиерът изтъкна и че това е най-трудният за изграждане участък, за който се изисква огромен труд и капацитет.

Разрешиха строеж на АМ "Хемус" от Ябланица до "Боаза"

Разрешиха строеж на АМ "Хемус" от Ябланица до "Боаза"

Участъкът е почти 9 км

"Виждате как се строи в планината - тези българи в камионите, в багерите, във валяците, са герои също. Това прави БВП, това ще доведе повече бизнес и туристи", добави Борисов.

По думите му на 15 август предстои да започне строителството от Белокопитово до Търговище, а междувременно ще стартират тръжните процедури и за двата лота до Велико Търново.

Стана ясно и че през есента тази година ще бъде открита отсечката на АМ "Струма" до Сандански.

"Мащабно строителство тече и в образователната инфраструктура", каза още премиерът и добави, че за над 620 млн. лв. се строят и ремонтират училища и детски градини.

Нанков инспектира изграждането на участък от АМ "Хемус"

Нанков инспектира изграждането на участък от АМ "Хемус"

Вече са изпълнени около 30% от предвидените по проекта дейности

По отношение на хората с увреждания Борисов посочи, че в момента върви разпоредената от него проверка на дневните центрове. "Имаме доста информация къде какво се случва и взимаме мерки", заяви Борисов. Той изрази очакване до края на годината да се направи и информационната система, което беше договорено по време на срещата му с Национално представителните организации на хората с увреждания и с представители на майките на деца с увреждания.

"В новия бюджет със 150 млн. лв. повече ще имаме в системата. Ако работим така, както в момента, ще могат да се осигуряват допълнително средства и през следващите години", подчерта още премиерът.

"Всички системи имат нужда от повече финансиране", каза Борисов в заключение. Той спомена и че са били платени над 6 милиарда - за КТБ, за руските реактори и за американските централи. Това били две магистрали "Хемус".

АПИ припомня за ремонтите по АМ "Хемус"

АПИ припомня за ремонтите по АМ "Хемус"

Виадуктът не е ремонтиран от създаването си през 1986 г.