Седемхилядният град Дулово може да остане без автогара. Казусът е възникнал през летните месеци. Тогава новият частен собственик е предявил финансови претенции към общината и заплашил, че ще затвори автогарата. Напрежението сред гражданите расте, съобщи БНР.
От години Дуловската автогара е в частни ръце. След фалита на предишния собственик, в началото на годината съдия-изпълнител продава обекта на търг. Няколко месеца след сделката новият собственик разбира, че инвестицията е неизгодна. Вместо очакваните приходи му носи загуби. Тогава той заплашва местните власти, че ще затвори автогарата.
Лошо е и състоянието на автогарата в Плевен.От автогарата има какво да се желае, да има повече пейки. Там поне автобусите са подменени. През зимата обаче последният автобус е в 20.00 часа, обяснява редовна пътничка.
През зимата е топло, но няма къде да седнат хората. Когато е вътре в автогарата, няма как да види кога идва автобусът, разказва друга пътничка.
Иваница Бояджиева, ръководител на Центъра за градска мобилност в общинското предприятие, което се грижи за плевенската автогара, уверява, че общината е предприела мерки за подобряване състоянието на автогарата.
"В момента се изготвя проект за поставяне на навеси на автогарата. Предполагам, че в бюджета за 2017 година на Центъра за градска мобилност ще бъдат заложени средства за изграждане на навес. Този навес не е толкова просто съоръжение", заяви тя.
Обяснението е, че пътниците трябва да могат да стигнат сухи до автобуса. От Министерството на транспорта са отказали отговор по темата с аргумента, че шефът на Автомобилна администрация е в чужбина.
Според сегашната нормативна уредба състоянието на автогарите се контролира чрез извършване на периодични проверки за съответствие с изискванията на Наредба № 33 на МТИТС.
До момента общият брой на категоризираните автогари в страната е 125. От началото на годината до сега са съставени 14 акта за установени нарушения.
Идват Коледни празници, когато хората искат да са заедно със семействата си и автобусният транспорт е единственият възможен за много населени места, до където влакове вече не стигат.