Две офертите са подадени за строеж на интелигентна транспортна система на АМ "Тракия", съобщиха от АПИ.

Обединенията "ИТС Тракия" ("Алтимате" - Букурещ, и СИСКОМ Инженеринг ЕАД) и "Тракия ИТС" ("Контракс" АД, "Кейбъл Ком" ООД и ЕТК ООД) са кандидатите за изпълнители на обществената поръчка. Проектът ще бъде съфинансиран от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие. Целта е повишаване безопасността на движение по автомагистралата, спазвайки последните директиви на Европейския съюз. Индикативната стойност на поръчката е 7 261 500 лв. без ДДС.

По уверението на АПИ в тунел "Траянови врата" ще има уникална за България система за автоматична идентификация на пътните инциденти (Automatic Incident Detection - AID).

ГЕРБ не спазили обещанието си да завършат АМ Тракия и Марица

ГЕРБ не спазили обещанието си да завършат АМ Тракия и Марица

Това заяви Димчо Михалевски от левицата.

Тя ще позволи чрез система от подвижни бариери да се управлява и пренасочва трафика в една от двете тунелни тръби. Ако стане инцидент в едната тръба, трафикът ще се пренасочва по другата.

Съоръжението ще бъде с ново LED осветление, електронни информационни табели, светофарни уредби, хоризонтална и вертикална сигнализация, метеорологични станции при порталите на съоръжението и др., увериха от агенцията.

На АМ "Тракия" ще бъдат монтирани 40 бр. електронни информационни табели (Variable message signs), по 20 във всяка посока. Чрез тях шофьорите в реално време ще се информират за възникнало събитие на пътя. Това е бърза, надеждна и високотехнологична възможност за своевременно уведомяване на шофьорите за актуалната пътната обстановка, въведените ограничения и алтернативните маршрути.

Ограничение на движението в тунел "Траянови врата" на АМ "Тракия"

Ограничение на движението в тунел "Траянови врата" на АМ "Тракия"

Утре в тунел "Мало Бучино" на АМ "Струма" осветлението ще е нарушено поради ремонт

С изпълнението на проекта за първи път ще бъдат монтирани и камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика на определени участъци от АМ "Тракия" за повишаване безопасността на движение. Очакванията са така и да се спазват ограниченията на скоростта.

Друга новост е монтирането на сензори за претегляне на моторните превозни средства в движение (Weigh in motion). Така ще могат да се филтрират претоварените превозни средства. Очаква се да се даде възможност за повече на брой, по-бързи и по-ефективни проверки, за да се намали износването и увреждането на пътната настилка и съоръженията на автомагистралата.