Подписан е договорът за проектирането и строителството на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма", съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Съоръжението с дължина около 2 км ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Изпълнител на поръчката е ДЗЗД "АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018", в което участват: "ДЖИ ПИ ГРУП" АД, "ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН" ООД и "ВИА ПЛАН" ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Договорът беше подписан, след като Върховният административен съд се произнесе в полза на решението на Пътната агенция за избор на изпълнител.

От "Джи Пи Груп" услужвали на държавата с договора за "Железница"

От "Джи Пи Груп" услужвали на държавата с договора за "Железница"

Съгласили се да строят, за да не се провали проектът

На 15 януари Агенцията изпрати искане до класираните участници - ДЗЗД "АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018" и ДЗЗД "АМ Струма-ОП2: Тунел Железница", за удължаване срока на валидност на офертите. В получените отговори офертното си предложение потвърди ДЗЗД "АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018", а ДЗЗД "АМ Струма-ОП2: Тунел Железница" (в което са "ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ" АД и "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД) не удължава срока на валидност.

Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел "Железница" (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и др. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др.

През миналата година АПИ проведе обществена поръчка за избор на изпълнители за "Проектиране и строителство на автомагистрала "Струма" Лот 3.1 Тунел "Железница". Тръжната процедура включваше 3 обособени позиции - за тунела и за пътя преди и след съоръжението, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срок.

За тунел "Железница" АПИ е действала по закон

За тунел "Железница" АПИ е действала по закон

Министър Аврамова обясни и че договорът е факт

През 2018 г. бяха подписани договорите за проектирането и строителството на трасето преди и след съоръжението. Отсечката преди тунел "Железница" в посока София - Кулата е с дължина 720 м. Тя включва и обслужващ тунелен път при северния портал и мост с обща дължина 620 м. Участъкът ще бъде изграден от ДЗЗД "Железница - Север", в което са: "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС. Участъкът след тунел "Железница", е 1,4 км. Той ще бъде построен от "ПСТ ГРУП" ЕАД. Стойността на договора е 18 442 297,40 лв. без ДДС. Договорът включва проектиране и строителство на автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др.