Групата на ГЕРБ в Столичния общински съвет (СОС) ще подкрепи доклада за обновяването на градския транспорт. Припомняме, че малко по-рано екипът на кмета на София Васил Терзиев представи програма за закупуване на 500 нови трамваи, тролеи и автобуси на стойност 1 млрд. лв.

Общинският съветник и бивш кандидат за кмет на София Антон Хекимян обясни, че много интересно е било всичко за доклада за развитие на градския транспорт, но защо е тази солова ПР акция на Васил Терзиев и "спасителите"? Докладът трябва да обединява общинските съветници, а не да ги разединява. Почти година от управлението на Терзиев, ПП-ДБ-Спаси София няма с какво да се похвалят. За това, което искат да направят с градския транспорт няма пари, изтъкна Хекимян.

Той посочи, че в доклада липсва откъде ще дойдат парите за обновяването на градския транспорт. В доклада няма ремонт на нов релсов път и депа, както и че ще се ремонтират трамвайни мотриси, открои Хекимян.

Със заем София минава на нова скорост с нови трамваи, тролеи и автобуси

Със заем София минава на нова скорост с нови трамваи, тролеи и автобуси

Ще се закупят 500 нови трамваи, тролеи и автобуси на стойност 1 млрд. лв.

Прошко Прошков заяви, че транспортът на града се е променил под управлението на бившия кмет на София Йорданка Фандъкова - 110 нови тролеи, 67 нови трамваи, 68 реновирани трамваи, 18 градски линии с нулеви емисии, изградени зарядни станции за електробуса, система за таксуване на пътници, оптимизиране на кръстовища. Обновяването на транспорта за 7 години напред трябва да има подкрепата за целия общински съвет. Има желание и на други общински съветници да подкрепят доклада, но трябва да се разгледа внимателно и да бъде приет на следващата сесия на Столичния общински съвет. Има и допълнителни предложения по доклада.

Прошко Прошков призова общинските съветници да проявят снизходителност към доклада, защото намирането на финансиране за транспортната система изисква консенсус. В цялост рамката дава посоката, начинът и пътят за подобряване на пътници в градския транспорт и трудещите се в него, коментира той. Прошков обаче разкритикува ПП-ДБ-Спаси София, че сами са представили доклада, а той трябвало да е послание от целия СОС. "Ние направихме 40 км метро, но те съсипаха 40 метра от Патриарха", продължи да критикува общинският съветник.

Екатерина Йорданова, бивш синдикален председател в транспорта, напомни, че когато е започнала дългата писта и битка - тичане за подобряване на транспорта на София, успехите се случили благодарение на бившия кмет на София Йорданка Фандъкова и бившия премиер и настоящ лидер на ГЕРБ Бойко Борисов. Йорданова вярва, че градският транспорт зависи от качествените работни места, условията на труд и комфорта на пътниците. Тя вярва, че градският транспорт ще бъде приоритетна тема за сегашния мандат на общински съвет, по време на който да се търси съгласие сред общинските съветници за развитието на транспорта.

Уморен ватман и дупки по релсите - причина за дерайлирал трамвай в София

Уморен ватман и дупки по релсите - причина за дерайлирал трамвай в София

Заделени са 5 млн. лв. за текущи ремонти в столицата