Екипът на кмета на София Васил Терзиев си поставя за цел - София на нова скорост със закупуването на 500 нови трамваи, тролеи и автобуси на стойност 1 млрд. лв. Програмата е заложена от 2024 до 2030 г. и не се ограничава само с един управленски мандат. Андрей Зографски, зам.-председател на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет (СОС) и общински съветник от ПП-ДБ-Спаси София, обясни, че по-голяма част от средствата ще отидат за закупуване на 150 нови трамваи, а 40, които имат остатъчен ресурс, ще бъдат изпратени за основна модернизация в чужбина.

Програмата предвижда 60% като инвестиции да отидат в трамваите - нископодови и климатизирани модерни трамваи по линия 20 и 22. Заложено е и закупуване на пенделни трамваи (трамваи, които имат две кабини), нови по-къси трамваи за линии, в които няма чак толкова голямо натоварване - за трамвайните линии 10, 1, 3 15. Не просто подменяме броя на превозните средства, а бъдещите разширения и нужди ще бъдат заложени в програмата - с повече градски транспорт в София, категоричен бе Зографски.

Трамвай дерайлира в София

Трамвай дерайлира в София

Инцидентът е станал между булевардите "Александър Стамболийски" и "Константин Величков".

С програмата ще бъдат закупени 75 дуални и хибридни тролейбуси. Такива дуални тролейбуси са закупени в Букурещ, Прага, Братислава. С тях ще може да влезе екологичният градски транспорт дори там, където няма контактна мрежа.

С програмата ще се набавят 60 нови електробуса. От общо 280 автобуса, с които да се обнови подвижният състав, 100 ще бъдат на дизел, 120 автобуса на газ и останалите 60 ще са електробуса. Мнозинството в СОС има стратегическа цел за декарбонизация на транспорта в София.

За автотранспорта се предвиждат 220 нови автобуса. С тях се цели да се върне целият градски транспорт в общински ръце. Още през настоящата година ще бъдат закупени 70 автобуса, 35 тролейбуса за "Люлин", "Стрелбище" и "Младост" и 18 трамвая - нископодови и климатизирани.

Предвижда се теглене на заем от голяма международна банка чрез инвестиционно намерение, за да може да се обнови транспортния парк на трамваите, тролеите и автобусите, уточни зам.-кметът по финансови въпроси Иван Василев. Програмата и докладът ще бъдат представени на вниманието на общинските съветници.

Бюджетът за софийския градски транспорт за 2024 г. надхвърля 500 млн. лв.

Бюджетът за софийския градски транспорт за 2024 г. надхвърля 500 млн. лв.

Ще има пари за увеличение на заплатите на служителите

Кметът на София Васил Терзиев заяви, че изборите вече минаха и работата за София тярба да продължи. Освен ежедневната работа, която тече постоянно в града и която все повече софиянци виждат - сметопочистване, миене, изграждане на нови тротоари, площадки, осветление, градска среда, зелени системи, оздравяване на предприятия и неща, които са по-невидими, свързани с процеса как работи самата община и администрацията, отчете Терзиев работата си като градоначалник.

Терзиев посочи, че са в движение редица проекти, които са важни и значими за София. Такива са цялостната програма, която се изготвя за развитие на паркинги, активната работа по проектиране на големи инфраструктурни проекти, за да може да се завършат ключови рингове за града, които да помогнат на автомобилния трафик, каза той.

Уморен ватман и дупки по релсите - причина за дерайлирал трамвай в София

Уморен ватман и дупки по релсите - причина за дерайлирал трамвай в София

Заделени са 5 млн. лв. за текущи ремонти в столицата

По думите му колкото е важно развитието на градския транспорт, толкова е важно и развитието на пътната мрежа за автомобилите. Целта на Терзиев е градският транспорт да стане по-бърз, по-редовен и по-удобен. Активно се работи и по развитието на метрото - изгражда се 12 нови метростанции. Васил Терзиев увери, че има цялостна визия какво да се направи и в пътната мрежа, и за градския транспорт, и за паркирането.

За него е важно да има съгласие в СОС по големите дългосрочни теми.