В ефира на БНТ се проведоха остри дебати за съдбата на нощния градски транспорт. Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера категорично заяви, че системата в сегашния си вид е неефективна и експериментът с възстановяването ѝ е по-скоро "политическо знаме", отколкото реална транспортна реформа.

"Никога не съм си променял мнението, че нощният транспорт в този си вид няма ефективност. Числата показват, че той не работи, но въпреки това се използва като политически инструмент. Основният фокус трябва да бъде върху дневния транспорт, защото той обслужва масовия пътникопоток. Влизаме в поредния пример за детинско правене на политика", подчерта Контрера.

По думите му, два от най-големите провали на настоящото управление са именно състоянието на градския транспорт и чистотата в София.

От своя страна, общинският съветник от ПП-ДБ-Спаси София Стефан Спасов отхвърли критиките и обвини противниците на нощния транспорт в лобизъм в полза на таксиметровия бранш.

"Колегите, които спряха нощния транспорт, просто нямат аргументи. Работим съвместно със зам.-кмета по транспорта Илиян Павлов, за да не позволим отново да бъде спрян. Нощният транспорт е услуга, която набира популярност, а твърденията за неефективност са спекулации с общественото мнение", заяви Спасов.

Той уточни, че на този етап не смята за икономически обосновано въвеждането на нощно метро, но подчерта, че общината полага усилия да подобри транспортната мрежа.

По отношение на чистотата в града, Спасов посочи, че Столичният инспекторат е наложил рекорден брой глоби - шест пъти повече в сравнение с предходни периоди.

Съветникът коментира и казуса с планираното събаряне на сградата на "Балкантон", като увери, че управляващите са поели публичен ангажимент тя да бъде запазена.

Що се отнася до презастрояването в столицата, Спасов призна, че това остава сериозен проблем, макар и законов.

"Презастрояването натоварва прекомерно транспорта, градската среда и влошава качеството на живот на столичани. Това е голяма тема, която ще следим с интерес", подчерта той.

Терзиев върна решението на СОС за спирането на две линии от нощния транспорт

Терзиев върна решението на СОС за спирането на две линии от нощния транспорт

Според кмета на София трябва оптимизиране на услугата, а не закриване на цели линии