ВМРО призовава администрацията на Столична община и транспортните дружества да не бързат с обществените поръчки в сферата на транспорта. От партията смятат, че обществените поръчки в сектор "транспорт и транспортна инфраструктура" в столицата трябва да се прецизират. Това заяви председателят на Областния комитет на ВМРО в София Владимир Митов, съобщават от партията.

От ВМРО реагират заради информации, че през април ударно ще бъдат обявени обществени поръчки за автобуси на Столичния автотранспорт.

Общинският съветник от ВМРО - Българско национално движение Карлос Контрера внася писмо с конкретни предложения. Целта е да се предотвратят възможните проблеми при обновяването на автопарка на градския транспорт в София. Контрера отправя предложението си до "Столичен автотранспорт" ЕАД и до зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев.

Втори електробус тръгва из София

Втори електробус тръгва из София

Той ще се движи тестово от 15 януари

Карлос Контрера е категоричен, че преди доставката на нови автобуси трябва да се случат много неща - и като процедури, и като инвестиции. Във връзка с предвидената доставка на 120 автобуса на метан, трябва да се разшири капацитетът на метан-станциите на градския транспорт или да се изградят нови. Ако това не бъде направено имало риск да имаме нови автобуси, но да няма къде да се зареждат или пък това да ставало бавно. По този начин щяло да има нарушение на графиците на линиите.

Карлос Контрера смята, че трябва да има зарядни станции и за електробусите и хибридните автобуси. Те трябва да се изградят и платят от общината. Общинският съветник предупреждава, че без инвестиции в инфраструктурата, може системата да се постави под риск. Той подчертава, че по правило автобуси се закупуват с оглед на линиите, които ще обслужват, а не да се доставят автобусите и после да се мисли по кои линии ще се пуснат.

Според Контрера трябва да се адмирират усилията на общината и "Столичен автотранспорт" за доставка на електробуси и на такива с метан. Групата на ВМРО подкрепя тази политика и счита, че това е верният път. В писмото си до зам.-кмета по транспорта общинският съветник посочва, че първо трябва да се изясни кои линии ще се обслужват, за да се изградят зарядните станции.

Той намира за крайно недостатъчни заложените близо 20 броя електробуси. За да се усети икономическият и екологичният ефект, а именно намаляване на вредните газове, запрашеността и шума, трябвало да бъдем по-амбициозни. Тези превозни средства трябва да се пуснат по линии в центъра и големите квартали, където замърсяването е значително, препоръчва общинският съветник.

Той предлага общината да разгледа и варианти за публично-частни партньорства, тъй като става дума за големи инвестиции. Така за София можели да се осигурят поне още 50-60 електробуса.

Карлос Контрера предлага още да се създаде нарочна комисия от общински съветници, представители на Столична община, "Столичен автотранспорт" и Центъра за градска мобилност, която да даде възможни решения. Така щели да се изяснят всички тези въпроси.