Втори електробус тръгва в София тестово от 15 януари. Той ще се движи по линията 84, която минава през Орлов мост и през най-замърсените части на София. Това обяви пред журналисти кметът на столицата Йорданка Фандъкова, която представи превозното средство.
Тя посочи, че първият електробус се е движил по линията на тролей 11. Той е бил с карбуратор, а сегашният е с акумулаторни батерии.
Новият електробус ще бъде предоставен безвъзмездно в тестовия период на общината. Фандъкова подчерта, че до преди месец автобусът е тестван в Париж, но възмездно.
"Усилията ни са насочени към модернизация на градския транспорт и сериозен акцент върху екологичния градски транспорт", обяви Йорданка Фандъкова.
По думите й около 90 % от тролеите вече са нови. Започнала е и подмяна на трамваите. Кметът на столицата се похвали, че само за две години са свалили възрастта на автобусите от 19 години на 12, с което сме се вписали в европейските стандарти. Амбицията на общината е до края на януари от "Автотранспорт" да обявят процедура за закупуване на нови 120 автобуса на природен газ. В програмата е заложено и закупуване на нови 20 електробуса и 10-20 с друг вид гориво.
Целта на тестването на електробуса е да се избере най-подходящият вариант. Специалистите ще изберат този, който е с най-подходяща технология и най-добър от гледна точка на ефективност и разходи. Новият тестов електробус пристигнал със зарядна станция, която е монтирана в гаража. Той може да измине 250 км преди следващо зареждане.
"След две години очакваме да намалим средната възраст на автобусите на 6-7 години", оптимист е Фандъкова.
Тя подчерта, че София се възползва максимално от европейската солидарност и има максимално много придобивки за града като метрото, инсталацията за отпадъци, автобусите, новите трамваи и тролеи.
Като друга полза от членството на България в ЕС тя изтъкна, че с реализацията на европейски проекти сме се дисциплинирали много сериозно.