Омбудсманът Диана Ковачева сезира министъра на енергетиката Румен Радев и Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) заради постъпилите в институцията над 200 жалби от битови клиенти на "Топлофикация София" ЕАД, за липса на топла вода в столичния жк "Бъкстон". Това съобщиха от пресцентъра на обществения защитник.

Жителите на жилищния квартал в столицата твърдят, че близо един месец (12.06.07.07.2023 г.) са останали без топла вода.

Омбудсманът изпрати писмо по казуса и до шефа на столичната топлофикация Александър Александров на 21 юни. От дружеството посочиха, че са информирали потребителите си за извършване на ремонтни дейности. Това е станало обаче, чрез съобщение на сайта им, а не чрез средствата за масово осведомяване.

Диана Ковачева посочва, че няма данни "Топлофикация София" ЕАД да е изплатило или да предвижда изплащането на неустойки за липсата на предварително уведомление за продължителното прекъсване на топлоснабдяването в района. Тя настоява отговорните органи по компетентност да извършат задълбочена проверка дали столичната топлофикация е изпълнила задължението си - да уведоми 15 дни предварително клиентите си от кв. "Бъкстон" за планираното спиране на топлоподаването в периода 12 юни 2023 г. - 7 юли 2023 г.

Налице е техническа възможност администраторът на интернет страница да поставя дати на текстовете, които не съответстват на действителния момент на публикуването им. Битовият клиент на "Топлофикация София" от своя страна няма възможност да докаже, че не е бил своевременно уведомен за планирано спиране на топлоподаването и съответно е лишен от възможността да защити правото си на информация и да получи неустойка, уточнява омбудсманът.

Ковачева настоява КЕВР да предприеме необходимите действия за изменение на чл. 5, т. 18 от Общите условия, така че да отпадне възможността уведомлението на битовите клиенти да се извършва само чрез публикация на сайта на "Топлофикация София" ЕАД.

По думите й в описания случай в жк "Бъкстон" следва да бъде приложен чл. 38, ал. 1 от Общите условия, така че "Топлофикация София" ЕАД да заплати на засегнатите битови клиенти неустойка в размер на стойността на недоставената топлинна енергия за периода на спиране на топлоподаването.

Омбудсманът събра над 100 жалби за ден заради липса на топла вода в кв. "Бъкстон" в София

Омбудсманът събра над 100 жалби за ден заради липса на топла вода в кв. "Бъкстон" в София

Диана Ковачева иска "Топлофикация" да компенсира потребителите