Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до изпълнителния директор "Топлофикация" Александър Александров заради многобройни жалби и сигнали от жители на столичния кв. "Бъкстон" за спиране на топлата вода без предупреждение на 12 юни т. г. Според подадена от от клиентския телефон на дружеството информация липсата на топла вода в квартала щяла да продължи до 7 юли 2023 г.

"Така на практика хората са поставени в патова ситуация да реагират на момента - без битовото горещо водоснабдяване и то за цял месец", подчертават от пресофиса на омбудсмана, като съобщават, че за един ден в институцията са постъпили над 100 жалби за планово спиране на топлоподаването без "Топлофикация София" да ги е информирала предварително в установения 15-дневен срок. В писмото на Ковачева до Александров пък се споменава, че общо получените жалби са десетки.

Всички потребители от засегнатия район разбрали, че няма да имат топла вода, чак след като тя вече е била спряна на 12 юни 2023 г., а първите съобщения от дружеството за спирането били получени в средата на същия ден.

"Гражданите заявяват неудовлетворение от получените разяснения на служители, че съобщение за спирането на топлата вода е публикувано на сайта на "Топлофикация София" ЕАД. От една страна те смятат, че дружеството не е направило необходимото, за да може информацията действително да достигне до потърпевшите клиенти. От друга страна потребителите нямат достъп до техническите данни кога наистина "Топлофикация София" ЕАД е публикувало на своята страница в интернет съобщението за продължителния планов ремонт. Поради това възникват съмнения, че известието може да е поставено на сайта на дружеството със задна дата. Понастоящем то може да бъде намерено на страницата в интернет на две труднодостъпни места", обяснява Ковачева.

Диана Ковачева: Сметките не са единственото бедствие, което ще ни сполети

Диана Ковачева: Сметките не са единственото бедствие, което ще ни сполети

От 1 юли отново ще плащаме 20% ДДС върху цената на тока, парното и топлата вода

Според нея хората с основание настояват за проверка, която да установи по какви причини не са били информирани своевременно и по подходящ начин за продължителното планово спиране на топлата вода за кв. "Бъкстон". Общественият защитник настоява подаването на топла вода да бъде възстановено преди 7 юли 2023 г., във възможно най-кратък срок, а потърпевшите домакинства да получат справедливи компенсации.

Диана Ковачева заявява, че съгласно действащата нормативна уредба правото на информация е едно от основните права на потребителите на обществени услуги, а и спрямо чл. 73, ал. 2 от Закона за енергетиката операторите на топлопреносни мрежи са длъжни предварително да уведомят и клиентите за времето и продължителността на прекъсването или ограничаването на снабдяването при извършване на ремонтни работи, оперативни превключвания, въвеждане в експлоатация на нови съоръжения и други подобни действия, които подлежат на планиране.

Авария остави Перник без топла вода и парно

Авария остави Перник без топла вода и парно

Възникнала е повреда в главния топлопровод

Тя настоява дружеството да направи проверка, която да изясни конкретно на коя дата и в колко часа съобщението за плановия ремонт на топлопреносните съоръжения в кв. "Бъкстон" е публикувано на сайта на "Топлофикация София" към информацията за реконструкцията на топлопреносната мрежа в ж.к. "Красно село".

"Очаквам Вашето становище дали плановият ремонт с голяма продължителност от 4 седмици е бил оповестен от дружеството по подходящ начин с оглед постигането на своевременна информираност на засегнатите хиляди потребители. Очаквам и Вашето становище дали в случая "Топлофикация София" ЕАД е изпълнило задълженията си по чл. 73, ал. 2 от Закона за енергетиката и по чл. 5, т. 18 от ОУ", пише още Ковачева.