Оставката на зам.-кмета на София по транспорт Любомир Христов поискаха от Дискусионния клуб за социална местна политика (ДКСМП). "ДКСМП настоява за освобождаването на членовете на Съвета на директорите на Център за градска мобилност (ЦГМ ЕАД) и за поемане на политическа отговорност от ГЕРБ за лошото управление на градския транспорт в столицата.
Според социалистите, ЦГМ е една излишна бизнес структура за източване на парите на столичани. "Не може да се очаква от една изкуствена бизнес структура да се грижи за интересите на столичани. Не се изненадваме, че Центърът не може да обоснове необходимостта от повишаване с 60% стойността на билета.
Вярно е, че с натрупаните дългове практически градският транспорт на София е във фалит, но това е причинено най-вече заради лошото управление, а не заради точно направени икономически изчисления. При подобна аргументация и добро управление би било вероятно да стане възможно дори намаление на цената на билета и картите", убедени са от Дискусионния клуб.
Според тях е абсурдно при фактическото намаление на горивата да се иска повишаване на цената на билета. Непрекъснатото прокламиране на големия брой нови автобуси, тролейбуси, трамвайни и метро мотриси означава, че експлоатационните разходи за транспорт би трябвало да са намалели значително.
От Дискусионния клуб припомнят, че през м.г. общинските съветници са отхвърлили доклад на Белалов, Ваташки, Георгиев и Таков, за по-евтин довеждащ транспорт до метрото, за възстановяване на картата за две линии и за връщане на почасовия билет. "Внесеният в новия мандат 2015-2019 на Столичния общински съвет подобен доклад на съветниците от БСП също вече четвърти месец е поставен във „фризера“, допълват от клуба.
"Основният порок в управлението на транспорта на София идва от това, че за него се грижи търговско дружество, гонещо печалба, а не от Столична община и кмета, които реално носят отговорност за качеството на придвижване на избирателите си", смятат от ДКСМП.
Според тях има всички основания реално да се обсъжда намаляване цената на билета за градският транспорт.
Припомняме, тази вечер от 18:30 часа пред сградата на общината на "Московска" е протестът на столичани срещу увеличаването с 60% на цената на билетчето за обществения транспорт.
Dovijdane Boyko
на 01.04.2016 в 09:03:40 #1Дискусионен клуб за социална местна политика СОФИЯ, ТЕЛ.: 0889 207710, 0888 408256, E-MAIL: dksmp@abv.bg До Средствата за масова информация ДЕКЛАРАЦИЯ на Дискусионен клуб за социална местна политика За пореден път търговското дружество ЦГМ („Център за градска мобилност“ ЕАД) показа, че не е в час и е просто една излишна бизнес структура за източване на парите на столичани. Не може да се очаква от една изкуствена бизнес структура да се грижи за интересите на столичани. Не се изненадваме, че ЦГМ не може да обоснове необходимостта от повишаване с 60% стойността на билета. Вярно е, че с натрупаните дългове практически градският транспорт на София е във фалит, но това е причинено най-вече заради лошото управление, а не заради точно направени икономически изчисления. При подобна аргументация и добро управление би било вероятно да стане възможно дори намаление на цената на билета и картите. Абсурдно е при фактическото намаление на горивата да се иска повишаване на цената на билета. Непрекъснатото прокламиране на големия брой нови автобуси, тролейбуси, трамвайни и метро мотриси означава, че експлоатационните разходи за транспорт би трябвало да са намалели значително. Чрез съкращаване на паразитната структура ЦГМ може да се спестят и много пари от персонал, без да пострада качеството на превозите. Прекратяването на договорите с частните превозвачи, които возеха и още возят на по-високи цени, също ще доведе до известни икономии. Оптимизацията на цялата градска мрежа би могло да доведе до повече приходи при същите и по-малки разходи. Реалното въвеждане, а не само на думи, на „интелигентни“ системи за управление би дало предимство и би увеличило скоростта на масовия градски транспорт. Въвеждането на нови бус ленти и изчистването на съществуващите от нарушители, също би увеличило привлекателността и приходите на столичния градски транспорт. Архаичната тарифна политика, която дори има отстъпление от близкото и от далечното минало, също гони пътниците от превозните средства и не позволява пълноценното използване на почти подареното ни от ЕС метро. Столичният общински съвет (СОС), през миналата година, отхвърли доклад на Белалов, Ваташки, Георгиев и Таков, за по-евтин довеждащ транспорт до метрото, за възстановяване на картата за две линии и за връщане на почасовия билет. Приемането на доклада щеше да доближи София до практиката в европейските столици, да намали гратисчиите и да увеличи ползвателите на градския транспорт. Внесеният в новия мандат 2015-2019 на СОС подобен доклад на съветниците от БСП също вече четвърти месец е поставен във „фризера“. Не се обсъждат и съпосочни предложения и от граждански организации. Основният порок в управлението на транспорта на София идва от това, че за него се грижи търговско дружество, гонещо печалба, а не от Столична община и кмета, които реално носят отговорност за качеството на придвижване на избирателите си. Освен чисто икономическата страна на това столичани да имат евтин, бърз и комфортен градски транспорт има и фактори, които трудно се поддават на пресмятане – замърсяването, шумът, разходите за паркинги и транспортна инфраструктура за личните автомобили и т.н Безумната идея да се увеличи с 60% цената на билета за градски транспорт ни кара да ДЕКЛАРИРАМЕ: 1. Има всички основания реално да се обсъжда намаляване цената на билета за градският транспорт; 2. Крайно време е от столичния масов транспорт да се премахнат паразитните структури, в частност ЦГМ, заедно с хрантутниците в борда му, и реално да се пристъпи към оптимизация и осъвременяване на транспортната схема с цел обхващането на всички части на столицата с бърз, удобен и достъпен градски транспорт; 3. Транспортът на столичани трябва да се управлява от СО, СОС и да не е подвластен на частни икономически интереси и корупция, а е очевидно, че след подобна издънка е време да си иде и зам.кмета на СО Любомир Христов. ДКСМП настоява за оставката на Любомир Христов, за освобождаването на членовете на Съвета на директорите на ЦГМ ЕАД и за поемане на политическа отговорност от ПП ГЕРБ за лошото управление на градския транспорт в столицата. За повече информация: Николай Белалов: 0889 207710, Борис Цветков: 0888 408256. 31.03.2016 г. ДКСМП https://www.facebook.com/events/541782235994981/