"Магазин за хората" поставя началото на своята дейност с ясната мисия да осигури равен достъп до основни стоки на справедливи и устойчиви цени за хората в малките населени места в страната. Това заяви изпълнителният директор на дружеството Николай Петров при откриването на щандове със стоки в супермаркет КООП в град Куклен.

Той отбеляза, че концепцията на "Магазин за хората" залага на лесна ориентация и бърз достъп до стоки от първа необходимост. Според него предимството е цената. По думите му тя е значително по-ниска от тази, която се наблюдава в търговската мрежа.

Петров посочи, че целта е хората в по-малките населени места да имат същия достъп до добри и промоционални цени, какъвто имат живеещите в големите градове. Според него ниските цени се постигат чрез партньорства с производители и оптимизиран бизнес модел.

Той подчерта, че дружеството работи с минимален административен екип, което позволява силно редуцирани разходи по доставка и логистика. "Ние работим с екип от четирима души извън Съвета на директорите. Надценката е до 10%. Нашата цел е да поддържаме възможно най-ниски цени, като същевременно гарантираме устойчивост и коректност към партньорите ни", поясни Петров.

По думите му стратегията на "Магазин за хората" е "Всеки ден ниска цена". "Извършихме обиколка на всички основни конкуренти и инициирахме разговори с множество производители. От тези, които откликнаха направихме последваща оценка на качеството и цената. Само тези, при които и двата компонента присъстваха, бяха поканени на финални разговори, отбеляза той.

Петров заяви, че "Магазин за хората" има осигурени договорени обеми за доставки, които ще се реализират с подкрепата на партньорите от РКС - Пловдив и Централния кооперативен съюз. "Логистиката и организацията са на много високо ниво благодарение на нашите партньори. Това ни дава увереност, че можем устойчиво да поддържаме цените, включително и промоционалните, които потребителите познават от големите търговски вериги с 24/7 режим", добави изпълнителният директор.

По думите му вече са подписани договори с 11 производители, като текат допълнителни преговори. Целта е асортиментът да включва до 100 продукта, подбрани сред най-необходимите за домакинствата. Той посочи, че се предвижда до края на февруари да има готов конкурс за логистика, като разширяването ще се осъществява концентрично. Целта е до края на 2026 г. "Магазин за хората" да обхване цялата страна.

Вече функционират 70 стационарни магазина, както и пътуващ магазин, който обслужва седем населени места по предварително изготвен седмичен график. На този етап в пътуващия магазин не се предлагат плодове и зеленчуци поради логистични ограничения, като възможността за включването им ще бъде разгледана след финализиране на логистичния модел, каза още Петров.

Инвестицията за съществуващите 70 обекта е минимална, като 10 млн. лева са предвидени основно като оборотен капитал. " Едва 1% от тези средства са използвани за подготовка, а 99% чакат да заработят.

Заместник-председателят на Централния кооперативен съюз Ваня Боюклиева заяви, че проектът "Магазин за хората" е естественото предложение към политиката на търговската верига със стремеж да предоставя стоки на клиентите си на справедлива цена и на гарантирано качество.

Стана ясно къде ще се появят първите "Магазини за хората"

Стана ясно къде ще се появят първите "Магазини за хората"

"Магазин за хората" ЕАД сключи договор за стратегическо партньорство с Централния кооперативен съюз и Кооперативния съюз - Пловдив