"Магазин за хората" поставя началото на своята дейност с ясната мисия да осигури равен достъп до основни стоки на справедливи и устойчиви цени за хората в малките населени места в страната. Това заяви изпълнителният директор на дружеството Николай Петров при откриването на щандове със стоки в супермаркет КООП в град Куклен.
Той отбеляза, че концепцията на "Магазин за хората" залага на лесна ориентация и бърз достъп до стоки от първа необходимост. Според него предимството е цената. По думите му тя е значително по-ниска от тази, която се наблюдава в търговската мрежа.
Петров посочи, че целта е хората в по-малките населени места да имат същия достъп до добри и промоционални цени, какъвто имат живеещите в големите градове. Според него ниските цени се постигат чрез партньорства с производители и оптимизиран бизнес модел.
Той подчерта, че дружеството работи с минимален административен екип, което позволява силно редуцирани разходи по доставка и логистика. "Ние работим с екип от четирима души извън Съвета на директорите. Надценката е до 10%. Нашата цел е да поддържаме възможно най-ниски цени, като същевременно гарантираме устойчивост и коректност към партньорите ни", поясни Петров.
По думите му стратегията на "Магазин за хората" е "Всеки ден ниска цена". "Извършихме обиколка на всички основни конкуренти и инициирахме разговори с множество производители. От тези, които откликнаха направихме последваща оценка на качеството и цената. Само тези, при които и двата компонента присъстваха, бяха поканени на финални разговори, отбеляза той.
Петров заяви, че "Магазин за хората" има осигурени договорени обеми за доставки, които ще се реализират с подкрепата на партньорите от РКС - Пловдив и Централния кооперативен съюз. "Логистиката и организацията са на много високо ниво благодарение на нашите партньори. Това ни дава увереност, че можем устойчиво да поддържаме цените, включително и промоционалните, които потребителите познават от големите търговски вериги с 24/7 режим", добави изпълнителният директор.
По думите му вече са подписани договори с 11 производители, като текат допълнителни преговори. Целта е асортиментът да включва до 100 продукта, подбрани сред най-необходимите за домакинствата. Той посочи, че се предвижда до края на февруари да има готов конкурс за логистика, като разширяването ще се осъществява концентрично. Целта е до края на 2026 г. "Магазин за хората" да обхване цялата страна.
Вече функционират 70 стационарни магазина, както и пътуващ магазин, който обслужва седем населени места по предварително изготвен седмичен график. На този етап в пътуващия магазин не се предлагат плодове и зеленчуци поради логистични ограничения, като възможността за включването им ще бъде разгледана след финализиране на логистичния модел, каза още Петров.
Инвестицията за съществуващите 70 обекта е минимална, като 10 млн. лева са предвидени основно като оборотен капитал. " Едва 1% от тези средства са използвани за подготовка, а 99% чакат да заработят.
Заместник-председателят на Централния кооперативен съюз Ваня Боюклиева заяви, че проектът "Магазин за хората" е естественото предложение към политиката на търговската верига със стремеж да предоставя стоки на клиентите си на справедлива цена и на гарантирано качество.
USD
CHF
EUR
GBP