Жители на пернишкото село Големо Бучино настояват за намаляване на шума от АМ "Люлин". Те са подготвили подписка до омбудсмана Константин Пенчев и агенцията "Пътна инфраструктура" с искане за доизграждане на шумозаглушителни съоръжения на магистралата.
По думите на кмета на селото Стефан Зафиров аутобанът преминава през центъра на селото. Шумозаглушителни екрани обаче са поставени само на едно място - на моста над селото. Отляво и отдясно е открито и шумът се чува.
В непосредствена близост до магистралата се намират и къщите на "Бачова махала", а там няма поставено нито едно шумозаглушително съоръжение, оябсни Зафиров.
Той е изпратил докладна записка, придружена с копие от подписката и до Областното пътно управление в Перник.
Ще направим шумова карта на магистралите "Люлин" и "Струма", заяви пък директорът на Областно пътно управление Румен Сачански.
BobyA
на 14.07.2011 в 00:50:33 #11Така че @ARROGANT, ако Станишев и компания си бяха свършили работата, магистралата щеше да е готова още 2009, ЕС нямаше да блокира и после отблокира парите, Мапа Джингиз нямаха да имат основателни претенции за оскъпяване на проекта.
BobyA
на 14.07.2011 в 00:22:53 #10Нека да видим какво направи правителството на така плютия от тебе ББ. Реално черната работа я свърши Росен Плевнелиев и хората под него. 1. Мапа Джингиз претендираха за 73 млн. евро, а искането им се подкрепя с доклад от надзорната компания на обекта "Луис Бергер - Мот Макдоналд". Претенциите бяха заради забавените от държавата - издаване на строителното разрешително, отчуждения, както и преместване на различни обекти по продължение на трасето, всичките по времето на кабинета Станишев. И за жалост основателни, защото Станишев направи първата копка и тогава се сетиха че няма разрешително за строеж, да не споменавам проточилата се процедура по отчужденията и наложените корекции по трасето. Допълнителни претенции бяха повишението на цените на суровините в следствие от забавянето. Проточването на уреждането на въпроса криеше риск от загубата на парите от ЕС, ако магистралата не е готова в срок, който беше одължен веднъж до май 2010 и после до декември 2010 от кабинета Станишев. Росен Плевнелиев обеща че ще се опита да намали тези претенции и ще постигнат споразумение във възможно най-краен срок, за да продължи строителството и ЕС да . Резултата - претенциите на Мапа Джингиз бяха намалени наполовина. Общата стойност на предварителния проект от 148.5 млн. евро скочи на 185 млн евро вместо на исканите 210 млн. евро и строителството протължи - обещанията бяха изпълнени. 2. Съгласно постигнатата договорка между правителството на ББ и "Мапа - Ченгиз" "Люлин" трябва да е съществено завършена до края на годината (2010) и окончателно готова до 15 май 2011 г., като ББ се закани да прави проверки на всеки 20 дена и заяви че ако турският консорциум не се справи, повече турска фирма няма да строи в България. Резултата - на 15 май 2011 г АМ Люлин беше пусната в срок. Парите от безвъзмездната европомощ за магистралата бяха изплатени на 100%. Обещанията бяха изпълнени.
BobyA
на 13.07.2011 в 22:43:42 #9@ARROGAN, ника ти подхожда, да знаеш. АМ Люлин почва живот през 2006 когато Станишев подписва с Мапа Дженгиз. За начало на строителството се смята 29 декември 2006 г. Срока е 3 години или трябва да е готова 29 декември 2009г. Цялата стойност на проекта е 137 млн.евро от които по Програма ИСПА идват 75%, а от Национален бюджет-25%. Или по 7,5 милиона евро на километър. Което още тогава е много! Първата копка е направена от Станишев на 31 януари 2007. Изпълнителният директор на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" Веселин Георгиев заяви, че магистрала „Люлин" ще бъде пусната през юни 2009 г. като съвместната амбиция на фонда и министерството е обектът да бъде завършен шест месеца предсрочно. Какъв е резултата от управлението на тройната коалиция в средата на 2009 когато ужким трябваше да е готова? Или реално какво заварват от ГЕРБ. Едва 5 километра са завършени. Европейската комисия е спряла плащанията по проекта "Магистрала Люлин" още 2008 след изпратено писмо на генералния директор на Главна дирекция "Регионална политика" на ЕК Дирк Анер до тогавашния министъра на финансите - Пламен Орешарски. Графика е назад. "Мапа-Ченгиз" претендира за още 73 млн. евро за магистрала "Люлин". България рискува да загуби 111 мл. евро от ЕС заради неспазване на договора. ББ заявява че Станишев му е оставил една оскъпена и тънеща като в блато магистрала.
BobyA
на 13.07.2011 в 21:02:03 #8Опа грешка - оскъпена
BobyA
на 13.07.2011 в 21:00:58 #7@ARROGANT по тоз въпрос се обърни към станишката. Боко още преди бая време каза че магистралата е ускъпена от червенушката и има вероятнотс да ни глобят от ЕС. Аман от хора с къса памет!
bah
на 13.07.2011 в 17:54:33 #6До сега няма български политик който да не си е скъсал гъза от западни пътешествия и да е приложил нещо полезно в родината си!Е те такива шматароци няма никъде по света!
Васил Петров
на 13.07.2011 в 16:43:19 #5Хич не им вярвам, че протестират заради шума. По-вероятно е заради липсата на Гоуф лента
ghost
на 13.07.2011 в 15:43:43 #4не мога да разбера защо винаги, когато има статия за магистрала Люлин слагате тази снимка на този първокласен еднолентов път ... на мен не ми прилича на магистрала
Meteora
на 13.07.2011 в 15:31:03 #3Който е правил ОВОЗ сега да плаща!
Choco
на 13.07.2011 в 15:18:41 #2На запад слагат шумозаглушителни прегради дори като магистралата преминава до някоя гора или езеро, за да не пречи на животните. Според мен преди да почнат да проектират магистрали, улици и вело-алеи е редно да погледнат как се правят нещата в държави с повече опит вместо да откриваме топлата вода.
griffin
на 13.07.2011 в 14:27:57 #1и к'во общо има с теб това